وزیر نفت در دولت دهم گفت:امروزه بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه مانند طلاق، ازدواج و مسائل فرهنگی به اقتصاد متصل است، پاسخ مطالبات مردم شعار نیست و باید با واقعیت وارد صحنه شد و دولت باید پاسخگو باشد،نباید دولت مستقر از دایره پاسخ‌گویی خارج شود در این خصوص دولت و شخص رئیس جمهور باید در قبال ۱۱۰ وعده اقتصادی که به مردم داده،عملکرد خود را تشریح کند چرا که رئیس جمهور رئیس دستگاه اجرایی کشور است.
کد خبر: ۸۸۴۲۱۱۵
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  رستم قاسمی وزیر نفت در دولت دهم شب گذشته در جمع گروهی از  اصولگرایان استان کرمان با اشاره به اتمام جنگ هشت ساله دفاع مقدس گفت:کسانی که باعث به وجود آمدن جنگ شدند اظهار تمایل به بازسازی ایران داشته و در آن زمان حضرت امام راحل بر ما می توانیم تأکید داشتند و همان ریل گذاری معظم له بود تا در حوزه سازندگی خود را باور کنیم و این مسئله مواردی مانند قرارگاه خاتم الانبیاء را به وجود آورد.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ پس از احداث سد کرخه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء ساخته شد، ابراز کرد: در همان زمان همچنین بسیاری از طرح‌های بزرگ در کشور که تفاهمنامه‌ای هم در خصوص همان طرح‌ها با خارجی‌ها منعقد شده بود،لیکن  با مسئولان وقت صحبت شد که ما می‌توانیم بسیاری از این طرح‌ها را شروع و به سرانجام برسانیم و این کار عملیاتی شد.
وزیر سابق نفت ضمن اشاره به تحریمهای صورت گرفته در دولت دهم اذعان کرد: تحریم‌ها این دوران فلج کننده و در تاریخ بی‌سابقه بود و نظر آمریکا و غربی‌ها بر این بود، ایران باید در برابر  تحریم‌ها تسلیم شوند  و ابزارهای لازم را نیز در این زمینه فراهم کرده بودند.
قاسمی افزود: در ابتدای دوران تحریم کارهای اجرایی و ارتباطی مربوط به پول و نفت و موارد دیگر به سختی پیش می‌رفت و غربی هام نتظر فروپاشی اقتصاد ایران بودند و شرایط تحریم یک شرایط پر استرسی بود، در همان زمان به نوعی و به گفته برخی مسأله شعب ابیطالب اتفاق افتاده بود  بر همین اساس جلسه‌ای با حضور مقام معظم رهبری تشکیل شد و من هم در آن جلسه گزارش دادم و رهبری بر عبور از تحریم و خود باوری همواره تاکید داشتند.
وی با اشاره به مطالب فوق تصریح کرد: در همان شرایط تحریم که بنده مسئول بودم، میلیاردها تومان پول فروش نفت را وارد ایران کردیم و دولت فعلی هم مهر تائید بر این موضوع گذاشته است، اما باید از این دولت پرسید شما توانستید چه مقدار پول در شرایط سخت وارد کشور کنید و ۵ میلیارد دلاری را هم که طبق توافق لوزان به ایران دادند در کشور عمان بلوکه است.
وزیر سابق نفت یادآور شد: شرایط در زمان تحریم عادی نبود، اما طی دو سال ده‌ها میلیارد دلار نفت به روش‌های مختلف فروخته شد و به غیر از ۱۲ میلیارد دلار همه پول‌ها وارد ایران شد و با یک دیپلماسی بسیار موثری از تحریم عبور کردیم و خود رئیس جمهور قبلی آمریکا اعلام کرد، تحریم‌ها بر ایران اثری نداشت.
قاسمی با اشاره به اینکه دو اقدام اساسی در حوزه بنزین در صنعت نفت رخ داد، عنوان کرد: اقدام اول اینکه ۲۵ میلیون لیتر بنزین وارداتی را تبدیل به گاز کردیم و جایگاه‌های سوخت گاز احداث شد و اقدام دیگر اینکه در صنعت نفت بسیاری از تجهیزات توسط ایرانی‌ها ساخته شده است و در این زمینه ایرانی‌ها توانستند چرا که بسیاری از خارجی‌ها به هوش  ایرانی‌ها اعتقاد دارند و ما باید خود را باور کنیم و به سه مرحله اساسی از جمله دوران جنگ، بازسازی کشور و تحریم‌ها برخورد کرده‌ایم که بر خودباوری تأثیر بسیار مطلوبی گذاشته است.
وزیر نفت در دولت دهم اظهار کرد:  غربی‌ها معتقدند با اقتصاد می‌توان دنیا را کنترل کرد،و ما می بایست پس از جنگ اقتصاد کشور را بر روی اقتصاد خودباوری قرار می دادیم که این کار در دوران سازندگی آغاز شد.
امروزه گفتمان اصلی کشور باید گفتمان اقتصادی باشد
این مقام مسئول ضمن اشاره به ضرورت پاسخ‌گویی مسئولان به مردم در قبال فعالیت‌های انجام شده، متذکر شد: دولت فعلی آمار دهد و بگوید که در اقتصاد ایران چه تغییری رخ داده است و مردم هم سؤال کنند، اقتصاد کشور نیازمند یک کار بنیادی است و اقتصاد  کشورمان باید به اقتصادی دانش محور مبدل شود در غیر این صورت اتفاقات ناگواری در اقتصاد کشور رخ می‌دهد و امروز گفتمان اصلی کشور باید گفتمان اقتصادی باشد، زیرا نزدیک به ۷۰ درصد مردم دغدغه اقتصادی دارند.
قاسمی با بیان اینکه کتابی با عنوان بازاریابی سیاسی اصولگرایی در دست تألیف دارد،ابراز کرد:در دوران‌های مختلف گفتمان‌هایی شکل گرفت در سال ۸۴ رئیس جمهور قبل عدالت اجتماعی را اساس گفتمان خود انتخاب کرد و رئیس جمهور فعلی  تعامل با دنیا را اساس مرکزی گفتمان خود انتخاب کرده است.
دولت نباید از دایره پاسخگویی خارج شود/ضرورت تشریح عملکرد دولت در قبال ۱۱۰ وعده اقتصادی به مردم
وزیر سابق نفت کشور افزود: امروزه بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه مانند طلاق، ازدواج و مسائل فرهنگی به اقتصاد متصل است، پاسخ مطالبات مردم شعار نیست و باید با واقعیت وارد صحنه شد و دولت باید پاسخگو باشد،نباید دولت مستقر از دایره پاسخ‌گویی خارج شود  در این خصوص دولت و شخص رئیس جمهور باید در قبال ۱۱۰ وعده اقتصادی که به مردم داده،عملکرد خود را تشریح کند چرا که رئیس جمهور رئیس دستگاه اجرایی کشور است.
نیروهای انقلاب باید با انسجام،زیر یک چتر واحد بدون اختلاف سلیقه قرار بگیرند
وی در ادامه تأکید کرد:  نیروهای انقلاب باید تلاش کنند تا زیر چتر واحد قرار گیرند و با انسجام اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند چرا که امروزه قدرت منطقه‌ای ایران در دنیا زبانزد است و باید گفت تفکر «ما می‌توانیم» توانسته ایران را به این جایگاه برساند.
قاسمی در پایان خاطر نشان کرد:ضرورت دارد تا  معضلات کشور شناسایی و برای آنها پاسخ ارائه شود،حدود ۸ تا ۹ هزار از ۱۸ تا ۲۰ هزار نفری که طی سال کشته می‌شوند، مربوط به خودرو و این موضوع از مشکلات مردم است همچنین میلیون‌ها نفر فقیر در کشور ایران وجود دارد که برطرف کردن  مشکلات اقتصادی این مردم نیازمند راه‌حل است و توانمندسازی آنان نیاز به برنامه و توجه واقعی دارد و این با درآمد دولت از حامل‌های انرژی قابل برطرف شدن است و نیروهای انقلاب در رابطه رفع فقر و خانه‌دار شدن محرومان برنامه مدون دارند.
انتهای پیام/


آرمان کرمان
ارسال نظرات