زدید دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری بهاباد به مناسبت روز شهرستان بهاباد
کد خبر: ۸۸۴۲۰۵۸
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد صبح هشتم فروردین ماه با حضور در شهرستان بهاباد از اماکن تاریخی، جاذبه های گردشگری و بازارچه های نوروزی صنایع دستی این شهرستان بازدید کرد.

به مناسبت روز شهرستان بهاباد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان از خانه تاریخی و ثبتی صالحی، روستا و قلعه جنت آباد، آسیاب آبی و دیگر اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

"فاطمه دانش یزدی" مدیرکل میراث فرهنگی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد در حاشیه این بازدیدها گفت: شهرستان بهاباد به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی خاص و منحصر و همچنین آب و هوایی متفاوت با مرکز استان، می تواند از نظر جاذبه های طبیعی مورد توجه قرار گیرد و با اطلاع رسانی و همچنین برگزاری تورهای طبیعت گردی در استان و همچنین تعریف تورهای مشترک گردشگری با استان ها و شهرستان های مجاور مردم را با ظرفیت های خوب این شهرستان آشنا ساخت.

این مقام مسئول شکل گیری تشکل های مردم نهاد با رویکرد حمایتی از میراث فرهنگی و گردشگری در معرفی ظرفیت های شهرستان را موثر و مفید دانست و گفت: بهاباد دارای ظرفیت های بالقوه و بالفعل زیادی می باشد و رشد جایگاه شهرستان در طول سال گذشته نسبت به سایر شهرستان ها مطلوب تر بوده است اما با جایگاه واقعی خود هنوز فاصله دارد و میتوان گفت تاکنون حتی ظرفیت های بالفعل این شهرستان به خوبی معرفی نشده است بنابراین ضرورت دارد تا تبلیغات و معرفی شهرستان با برنامه ریزی منسجم تری اتفاق افتد.

گفتنی است بازدید مسئولان از بازارچه های نوروزی صنایع دستی، خانه تاریخی صالحی، موزه مردم شناسی، آسیاب آبی، روستا و قلعه جنت آباد و شرکت در مراسم نوروزگاه از برنامه های روز بهاباد بود.


ارسال نظرات