خبرهای داغ:
محمدرضا آقامحمدي آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس و حافظ كل قرآن كريم و پژوهشگر دفاع مقدس، قدمهاي زائران كربلاي ايران را سزاوار بوسه مي داند و بر احوال آنان غبطه مي خورد.
کد خبر: ۸۸۴۲۰۵۶
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان،محمدرضا آقا محمدی،پاسدار بازنشسته،آزاده هشت سال دفاع مقدس و حافظ كل قرآن كريم ،پژوهشگر دفاع مقدس و نویسندهٔ کتاب "کمی تا آخر دنیا” و "عطر دفاع”متولد سال ۱۳۴۴ شهر گوگد از توابع گلپایگان است که در سال ۱۳۶۱ به عضویت لشکر 14 امام حسین(ع) به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی در آمد. وی که تازه ۶ ماه از حضورش در جبهه می‌گذشت و جوانی ۱۷ ساله بود در عملیات رمضان به اسارت رژیم بعثی عراق در آمد و حدود ۸ سال در اردوگاه اسراء در موصل ۴ عراق بود.وي در شش ماه از دوران اسارت به عشق ديدار حضرت امام خميني(ره) حافظ كل قرآن مي شود.

آقامحمدي خوش سخن و بسيار با وقار است. همنشيني اش بسيار شيرين است و سخنانش شنيدني،به بهانه اردوهاي راهيان نور با او مصاحبه اي داشتيم و او نيز مشتاقانه پذيرفت و از شرح شيدايي دوران حماسه برايمان گفت،چرا كه او راوي حماسه هاي شنيدني دفاع مقدس است.

آقا محمدي، در مصاحبه با خبرگزاري بسيج، هشت سال دفاع مقدس را رويدادي بزرگ و تاريخ ساز مي خواند و مي گويد:

هشت سال دفاع مقدس چنان رویداد بزررگ و تاریخ سازی است که هر آنچه درباره اش گفته و نگاشته شود ، کم و ناقص خواهد بود .شرح عاشقي،حديث شجاعت ها ،برگ برگ دفتر رشادت ها،فدا کاریها و از جان گذشتگي ِخیل عظیم مردم ایران در پاسداشت ارزش های اسلامی و دفاع از کشور عزیزمان در تارک تاریخ ایران و جهان اسلام زدوده نخواهد شد .

آزاده هشت سال دفاع مقدس،در بيان جايگاه ويژه دفاع مقدس چنين مي گويد: بی گمان توصیف و ماندگاری آن همه جلوه های بدیع در عرصه فرهنگ دفاع مقدس از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وي راه رسیدن و درک پاره ای از مضامین و معارف بلند و ناب دفاع مقدس را بستن ره توشه در سفر به این مناطق نوراني مي داند و در وصف اين سرزمين ها بيان مي كند:

سرزمینی که جای جای آن محل هبوط ملائکه مقرب خداوند و ائمه اطهار (علیهم السلام)است،در اين خاك هاي تفتيدهنخل های بی سر خود روايتگرحدیث عاشقي مي شوند. سوسنگرد، هویزه، طلائیه، خرمشهر و شلمچه و... رازهای مگوي بسیاري را در سينه خود دارند که شنيدن آن گوش جان مي خواهد.در اين سرزمين ها شهدا ميزبان زائران خود مي شوند. در اين خاك هاي آغشته به خون، بايد نجواي رازهاي كربلاي ايران را شنيد.به قول آن شهید بزرگوار هر کس به زیارت ما بیایدگویا به زیارت چهاره معصوم(عليهم السلام) نائل گردیده است.چون ائمه اطهار(عليهم السلام) بارها برای زیارت ما به این سرزمین سفر کرده و می کنند.

آقا محمدی مهم‌ترین انگیزه در نوشتن کتاب «کمی تا آخر دنیا» و «عطر دفاع» را توجه و تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در دیداری که ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان با بياناتي شيوا و رغبت انگيز و تاکیداتی که بر مکتوب شدن خاطرات رزمندگان، اسراء، جانبازان و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس داشتند ما را به ذوق آوردند و پس از آن دیدار، برای جمعآوری خاطرات دوران اسارت و قبل از آن مصمم شدم و حدود یک سال کار تحقیقی و مطالعه داشتم تا توانستم خاطراتم را در كتاب «كمي تا آخر دنيا» گردآوری کنم و پس از‌آن نيز در راستاي نگارش كتاب «عطر دفاع» كه به نوعي تاريخ مصور دفاع مقدس مي باشدهمت گماردم.براستي حضرت آقا كه سالها رنج اسارت و پايداري در راه انقلاب را تجربه كرده است و مي داند كه فرزندان انقلاب چه رنج ها و سختي هايي را در دوران اسارت تحمل كرده اند من را به نويسندگي ترغيب كرد.

مرد حماسه و دفاع،از سرزمين هاي نور مي گويد كه در اين سرزمين ها نيازي به روايتگري نيست،شلمچه خود روايتگر حماسه ها،رشادت ها ،پرپر شدن لاله هاي بي دست و سر است. هويزه و خاك تفتيده اش از دانشجويان پيرو خط امام و جانبازيشان مي گويد،فكه حكايت از تشنگي و عطش دارد و طلاييه يادمان رشادت ابوالفضل هاي كربلاي ايران است.اينجا راوي سرزمين است و خاك. نيازي به روايتگري ندارد! بايد گوش جان سپرد به نجواي خاك.

آقا محمدي در پايان، قدمهاي زائران كربلاي ايران را سزاوار بوسه مي داند و براحوال آنان غبطه مي خورد وبيان مي دارد: خوشا به احوال کسانی که زائر این کبوتران خونین بال میشوند.مرحبا و آفرین بر شما،هزاران بوسه بر قدم های شما... كه براي كشف حقايق عالم زيباترين مكان ها را انتخاب كرده ايد.پيروان مكتب شهادت دست حق يارتان.

كتاب كمي تا آخر دنيا چاپ انتشارات سوره مهر و كتاب عطر دفاع  چاپ نشر دارخوين در اختيار علاقه مندان كتاب و كتابخواني قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها