رئیس کمیته اسکان و راهنمایی گردشگران ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان گفت: در نیمه اول سفرهای نوروزی به استان کرمان حضور مسافران نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.
کد خبر: ۸۸۴۱۹۹۱
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، محمد جهانشاهی رئیس کمیته اسکان و راهنمایی گردشگران ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان اظهار کرد: در نیمه اول سفرهای نوروزی بیش از ۲میلیون تردد در محورهای ورودی استان چه به صورت  پایانه های زمینی ، هوایی و ریلی به ثبت رسیده که  افزایش ۲۵  تا ۳۰ درصدی را نشان می دهد.
وی گفت : نزدیک به  یک میلیون و ۶۰۰ هزار بازدید کننده از جاذبه های گردشگری استان تا به امروز به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲۰۰ هزار بازدید از موزه ها و سایت هایی بوده است  که گیت های کنترلی داشتند.
رئیس کمیته اسکان و راهنمایی گردشگران ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان  همچنین در بحث اقامت مسافران نوروزی عنوان کرد: حدود ۵۰۰ هزار اقامت به ثبت رسیده که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فضای رسمی گردشگری و ۴۵۰ مدرسه و  تعدادی خوابگاه دانشگاه و ادارات بوده است یعنی ۲۷ درصد در آموزش و پرورش و ۲۵ درصد در اقامت های رسمی گردشگری اقامت داشته اند.
جهانشاهی در رابطه با  بوم گردی ها که یکی از بخش های زیرساختی استان محسوب می شود بیان داشت: نزدیک به ۸ هزار نفر در فضای روستایی اقامت کردند که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۵۰ درصد افزایش داشته است که هم به لحاظ اقتصادی برای میزبان همان جوامع روستایی و گردشگران که در فضای روستایی شرایط و خدماتی فراهم شده سرگردان نباشند هم مقاصد جدیدی که در استان برایشان تعریف شده  توزیع شدند.
وی اذعان داشت: در سطح استان در شهرستان هایی مثل کوهبنان، قلعه گنج و فهرج که مقصد نبودند امسال شاهد بودیم گردشگران توزیع شدند و رفته رفته باز در برخی از شهرها و مناطق استان آرام آرام به سمت توزیع نسبی در سطح پیش می رود که یکی از اهداف اصلی توسعه گردشگری استان می باشد.
جهانی گفت: باغ فتح آباد امسال جزء جاذبه های جدید استان کرمان بوده که توانسته است رتبه اول  را از آن خود کند و این در حالیست که باغ شاهزده رتبه اول را داشت البته در دو سه روز پایانی باغ فتح آباد با ۷۵ هزار نفر بازدید کننده پیشی گرفت.
وی ادامه داد: باغ شاهزده ، حمام گنجعلی خان،  ارگ بم ، تپه های باستانی جیرفت، کلوت های شهداد،  میمند و  خانه خشتی حاج آقا علی در رفسنجان و بیشتر نقاط استان با توجه به ظرفیتی که دارند می توان گفت در رده های بعدی گردشگری قرار گرفتند.
جهانشاهی همچنین به  بحث گردشگر خارجی در استان اشاره کرد و بیان داشت: امسال رشد ۲۵ درصدی گردشگری خارجی را در استان را شاهد هستیم که اتفاق خوبی است که امیدواریم  تا پایان امسال نزدیک به ۴۰ هزار گردشگر خارجی در استان داشته باشیم که این  امر یکی از اهداف اصلی توسعه گردشگری خارجی در سطح استان به شمار می رود.
رئیس کمیته اسکان و راهنمایی گردشگران ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان اذعان داشت: هر ساله  این انتقاد وارد بود که استان کرمان یک استان گذری است و با توجه به  همه امکانات مسافران نوروزی کمتر در این استان اقامت می کنند و سفرهایشان کوتاه است، منتهی امسال شاهد بودیم که افزایش اقامت هم در  آموزش و پرورش هم در فضاهای  رسمی گردشگری به خوبی خود را نشان داد .
وی خاطرنشان کرد: در هتل پارس کرمان شاهد بودیم که بخش زیادی از اقامت گردشگران در نوروز بیش از ۴ شب بوده که این اتفاق بیانگر این است  که گردشگران توزیع می شوند و از ظرفیت ها استفاده می کنند و در این رابطه نیز تسهیلاتی  از جمله ایجاد ۵۵۰ غرفه صنایع دستی در مناطق مختلف توسط معاونت صنایع دستی و بخش خصوصی برای بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی فراهم شده است.
آرمان کرمان 
انتهای پیام/
 

ارسال نظرات