مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
چهارمین جشنواره نوروزی پاتوق در روستای شمسی با حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ ارشاد، جمعی از مسئولان شهرستان اشکذر، مهمانان نوروزی و با حضور پرشور مردم روستای شمسی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۸۴۱۹۸۳
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از اشکذر ، «محمدمهدی احمدی» مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید به واگذاری امور فرهنگی به مردم، فعالیت فرهنگی روستای شمسی را اثبات و درستی این سیاست دولت دانست و گفت: بهترین روش انتقال فرهنگ، هویت و سبک زندگی بومی اجرای همین جشنواره‌های محلی است.

احمدی با بیان این‌که توانمندی و استعداد جوانان روستای شمسی موجب شده که نشاط در این روستا موج زند و مردم دچار افسردگی و خمودگی نشود، افزود: مردم شمسی در حوزه کتاب، اشتغال‌زایی و دیگر حوزه‌ها پیشتاز هستند و توانسته‌اند با همین پویایی و توانمندی سیاست‌های موردنظر رهبری در حوزه‌ی فرهنگ و اقتصاد را اجرایی کنند.

در ابتدای این مراسم سیدمحمد اشرف بخشدار مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از میهمانان هدف از برگزاری جشنواره پاتوق را همدلی و همکاری بین اهالی دیار شمسی دانست و بیان کرد: هدف دیگر این جشنواره را تلنگری برای یادآوری و اثبات این جمله که «ما می‌توانیم» برشمرد.

وی ادامه داد: همچنان که مردم فهیم شمسی در همه‌ی عرصه‌های انقلاب اسلامی ازجمله جنگ تحمیلی و تقدیم شش شهید و دو شهید انقلاب در دوران مبارزات قبل از انقلاب فعال و در صحنه بودند در این زمان نیز مردم فهیم شمسی در فعالیت‌های فرهنگی پیشرو هستند.

اشرف همچنین ضمن معرفی روستای شمسی به علاقه‌مندی اهالی فهیم این بخش به کتاب‌خوانی و اینکه در کشور مقام نخست کتاب‌خوانی را از آن خود کردند، اشاره کرد.

شایان‌ذکر است، جشنواره نوروزی پاتوق در روستای شمسی هرساله در ایام نوروز حال و هوای خاصی به این روستا می‌بخشد.


ارسال نظرات