بررسي صلاحيت داوطلبين شركت در انتخابات از وظايف هياتهاي اجرايي و فرمانداران مي باشد و در اين زمينه قانون تكليف همه را روشن كرده و مُر قانون بايد اجرا شود.
کد خبر: ۸۸۴۱۸۰۷
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نخستین نشست سال جديد با فرمانداران گفت: تمام مجریان انتخابات در سراسر استان باید در اجرای قانون صدایی واحد داشته باشند و در اجراي قانون كوتاهي نكنند.

اسداله درویش امیری افزود: بررسي صلاحيت داوطلبين شركت در انتخابات از وظايف هياتهاي اجرايي و فرمانداران مي باشد و در اين زمينه قانون تكليف همه را روشن كرده و مُر قانون بايد اجرا شود.

وی در ادامه اظهار داشت: همانگونه که بايد از ورود افراد فاقد صلاحیت قانونی به انتخابات جلوگیری شود، بايد تلاش كنيم در بررسي صلاحيت ها حرمت افراد و آبروي اشخاص داوطلب حفظ شود و براي احراز صلاحيت داوطلبين نيز نظر مراجع 4 گانه ملاك عمل است. غير از نظر مراجع 4 گانه، اعمال هيچ مصلحتي از سوي افراد ديگر پذيرفته نيست و اعمال صحيح قانون، رضايت الهي را در پي خواهد داشت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نباید برگزاری انتخابات شوراها موجب غفلت در برگزاری باشكوه انتخابات ریاست جمهوری شود، تصریح کرد: اعضاء هياتهاي اجرايي انتخابات بايد از افراد و اشخاصي انتخاب شوند كه معتمد فرماندار و امين مردم باشند و در امانتداري احساس مسوليت شرعي و قانوني بنمايند و از هرگونه دخالت و اقدامات فراقانوني و قانون گريزانه در طول برگزاري انتخابات ممانعت به عمل آورند.

وی افزود: افزايش ميزان مشاركت داوطلبين در انتخابات شوراهاي شهر و روستا و ثبت نام و حضور چهره هاي شاخص سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها عامل ترغیب مردم به مشارکت و حضور بيشتر در این دوره از انتخابات است. امیدواریم این مشارکت نویدبخش رقابتی پرشور در تمامی استان های کشور باشد.

اسداله درویش امیری گفت: با وجود تردد بيش از سه و نيم ميليون وسيله نقليه از محورهاي مختلف استان زنجان به ويژه آزادراه زنجان-تهران، با همت پليس راه و مراعات مردم عزيز از روز 30 اسفند ماه 95 تا به امروز جز یک مورد سانحه و تصادفات منجر به مرگ نداشتيم.

ارسال نظرات