زائر راهیان نور با بیان اینکه سفر معنوی نقش غیر قابل انکاری در تبیین ارزش های اسلام و انقلاب به نسل جوان امروز دارد، گفت: راهیان نور در تقویت روحیه استکبارستیزی بسیار موثر است.
کد خبر: ۸۸۴۱۷۸۰
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹

پروین زمانی کارشناس پرستاری و زائر راهیان نور در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اردوهای راهیان نور گفت: راهیان نور پیوند نسل اول انقلاب اسلامی با نسل سوم و چهارم است.

وی افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت راهیان نور برای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه استفاده کنیم‌. من هر ساله از اکثر مناطق عملیاتی کشور از جمله کرمانشاه، کردستان و جنوب بازدید می‌کنم چراکه بعد از هر بار بازدید ویژگی جدیدی از شهدا را کشف و آن را سرلوحه کار خود قرار می دهم.

زمانی بیان کرد: من و همسالانم زمانی متولد شدیم که خبری از جنگ نبود و درباره جنگ در حد بیان خاطرات و سریال‌ها و مستندات شنیده‌ایم. می دانم بسیاری از جوانان در دوران دفاع مقدس به عنوان نیروی پرستار در بحث امدادرسانی به رزمندگان در طول عملیات ها کمک می کردند. همیشه قبطه می‌خورم که ای کاش من هم در زمان جنگ حضور داشتم و به رزمنگان در جبهه ها کمک می کردم.

این کارشناس پرستاری با اشاره به اینکه راهیان نور از تهاجم فرهنگی جلوگیری می کند، گفت: به نظر من بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی همین اردوهای راهیان نور است و بزرگترین اتفاق فرهنگی کشور همین تغییر و تحولی که در جوان‌های ما رخ می‌دهد.

وی افزود: این سفر معنوی در ابعاد مختلف بی‌نظیر بوده و تاثیر خوب و بسزایی در متن جامعه داشته است. توصیه می‌کنم که همه جوانان به این مناطق سفر کنند و از نزدیک رشادت ها و دلیری های آن ها را مشاهده کنند. امروزه دشمنان می‌خواهند از طریق فضای مجازی به فرهنگ و هویت جوانان ضربه بزنند پس همه جوانان باید هوشیار باشند تا در برابر طوفان کینه‌ها بتوانند مقاومت و ایستادگی کنند.

زمانی با اشاره به اقتدار کشور گفت: امروز شعار «مرگ بر آمریکا» و آتش زدن پرچم استکبار جهانی در اکثر کشورهای آزادی‌خواه جهان به گوش می‌رسد و مردم مظلوم جهان خشم و انزجار خود را علیه استکبار جهانی اعلام می کنند و این همان پیام اسلام است که در جهان طنین‌انداز شده است، استکبارستیزی و تن به ذلت نسپردن.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه اصحاب رسانه به ویژه بسیج که نام مقدس آن در همه جا درخشش دارد تقدیر و تشکر می‌کنم که برای انعکاس اخبار راهیان نور تلاش خود را به کار گرفته‌اند، رسانه خود یک وسیله تاثیرگذار است چراکه افرادی هستند که به دلایلی نتوانند هر ساله از مناطق عملیاتی بازدید کنند و تنها از طریق رسانه از وضعیت این مناطق و حال و هوای راهیان نور مطلع می‌شوند و تحت تاثیر آنها قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات