خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه مقاومت شهید کاوه فروغی همدان عنوان کرد
فرمانده پایگاه مقاومت شهید کاوه فروغی همدان راهیان نور را به عنوان قرارگاه فرهنگی در مقابل با جنگ نرم دشمن معرفی کرد و گفت: از این طریق می توانیم قدرت ملی و مردمی خود را افزایش دهیم.
کد خبر: ۸۸۴۱۷۲۳
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

واحد حمیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار داشت: حضور در مناطق عملیاتی جنگی نوعی تجدید میثاق با اندیشه‌های شهدا و امام شهدا است.

وی اعزام نوجوانان و جوانان به مناطق عملیاتی جنگی را یکی از مهم‌ترین راهبردهای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن دانست و عنوان کرد: اردوهای راهیان نور موجب خنثی شدن اهداف دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی می‌شود.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید کاوه فروغی همدان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس بخشی از تاریخ اسلامی شیعی مردم ایران و نشأت گرفته از فرهنگ غنی اسلام است، ابراز داشت: تهاجم فرهنگی در جایی که مردم از داخل تهی هستند کاربردی است بنابراین باید در غنی‌سازی فرهنگ مردم وارد عمل شویم.

وی راهیان نور را به عنوان قرارگاه فرهنگی در مقابل با جنگ نرم دشمن معرفی کرد و اظهار داشت: از این طریق می توانیم قدرت ملی و مردمی خود را افزایش دهیم.

حمیدی با بیان اینکه برگشتن به هویت اصلی از نیازهای اصلی جوانان در شرایط کنونی است، افزود: نباید فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس که صحنه ماندگار و ارزشمند غیرت ملی و دینی ما است فراموش شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس قهرمانان تاریخی و واقعی کشور هستند، گفت: باید جوانان با حضور در مناطق جنگی و درک و شناخت جایگاه خود، در تمام عرصه‌ها قوی‌تر عمل ‌کنند.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید کاوه فروغی همدان تربیت نسل آینده را یکی دیگر از اهداف اردوهای راهیان نور عنوان کرد و اظهار داشت: نسل معاصر باید با فرهنگ ایثار و شهادت پیوندی ماندگار برقرار کند و برگزاری اردوهای راهیان نور در این امر تاثیرگذار است.

وی با تأکید بر تحکیم پیوند بین نسل اول انقلاب و نسل‌های جدید بیان داشت: اردوهای راهیان نور، پیوند نسل اول انقلاب که از جمله نسل‌های تاثیرگذار در انقلاب اسلامی است با نسل‌های دوم ، سوم و چهارم انقلاب به شمار می‌رود.

حمیدی ایجاد سازندگی را به عنوان یکی دیگر از اهداف برگزاری راهیان نور عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط کنونی که در منطقه حاکم است، می‌طلبد که به روز باشیم و در راستای ترویج فرهنگ شهادت طلبی تلاش کنیم.

وی گفت: اردوهای راهیان نور باعث می شود که ما بهتر حق را بپذیریم و قدردان ایثارگری، رشادت و زحماتی باشیم که دیگران برای کشور متحمل شدند و پویاتر، فعال‌تر و آماده‌تر برای حفظ و حراست از کشور و انقلاب در صحنه حضور یابیم.

وی بازدارندگی و خودسازی را یکی دیگر از دستاوردهای راهیان نور عنوان کرد و اظهار داشت: این خودسازی موجب برگشت به اهداف معنوی نسل اول انقلاب می‌شود.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید فروغی همدان ادامه داد: با آشنایی نسل جوان و نوجوان با فرهنگ دفاع مقدس سلامت و پایداری نظام تضمین و پیوند ارزشی و فرهنگی نسل جوان دوران دفاع مقدس، با نسل امروز تحکیم می‌شود.

وی معرفی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را از دیگر اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور دانست و ابراز داشت: باید با تداوم اردوهای راهیان نور در راستای این مهم گام برداریم.

حمیدی یادآور شد: تبیین عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران در برابر استکبار جهانی از دیگر اهداف اردوهای راهیان نور است که باید در صدد به دست آوردن این عظمت، اردوهای راهیان نور را تقویت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات