فرمانده نیروی زمینی سپاه:

تیپ 44 در دفاع از مرز و تأمین امنیت می درخشد

سردار پاکپور، تیپ 44 چهارمحال و بختیاری را از یگان های موفق و درخشان در عملیات های دفاع مقدس و مأموریت های شمالغرب و جنوب برشمرد.
کد خبر: ۸۸۴۱۷۱۵
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر به خوزستان و بازدید از مقرهای مرزبانان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در اروند کنار، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه شهدای عملیات والفجر8 را گرامیداشت و گفت: عملیات والفجر هشت بهترین و از بزرگترین سلسله عملیات های دفاع مقدس بود.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، افزود: این عملیات، عملیاتی موفق و سخت بود. موفق از این جهت که دست رژیم عراق را از تنها جایی که به آب های خلیج فارس راه داشت کوتاه کرد و بخشی از جنوبی ترین منطقه کشور متخاصم را توانستیم آزاد کنیم.

وی، تصریح کرد: سخت از این نظر که مانع بسیار بزرگ رودخانه اروند جلو ما بود و هیچ کس فکر نمی کرد ما بتوانیم با ابزار و امکانات آن زمان از این رودخانه که تابع جزر و مد خلیج فارس می باشد عبور کنیم.

این مقام ارشد نظامی، خاطرنشان کرد: شناسایی ها و آمادگی ها در مدتی که خود را آماد می کردیم برای عملیات بسیار مخفی بود. ما با ماشین های آب رسان می آمدیم تا کنار نخل ها که فکر کنند آبرسانی می انجام می شود و بعد می رفتیم شناسایی خود را انجام می دادیم.

سردار پاکپور، با اشاره به اهمیت رعایت نکات حفاظتی در موفقیت عملیات های دفاع مقدس، گفت: در عملیات کربلای چهار هم این گونه اگر عمل می کردیم شاید سرنوشت بهتری رقم می خورد.

وی، با اشاره به عبور غواصان از رودخانه خروشان اروند، افزود: در این عملیات غواص های ما از این رودخانه عبور کردند و بایستی در یک ساعت و روز خاص عبور می کردیم که به مشکلی بر نمی خوردیم و این کار انجام شد، هرچند که رعایت اینها خیلی سخت بود.

سردار پاکپور، تأکید کرد: جا دارد در همین عملیات از رشادت ها و فداکاری های رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری، که یکی از تیپ ها ی خوب و آماده نیروی زمینی سپاه بود یاد کنم و یاد شهدای این یگان را گرامی می دارم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه، گفت: رزمندگان این یگان واقعا در جاده "البهار"، توانستند بخوبی از منطقه ای که به آنها سپرده شده بود حفاظت کنند و ادامه عملیات را داشته باشند.

سردار پاکپور، ادامه داد: بعد از عملیات والفجر هشت، در کربلای 5 و دیگر عملیات ها که توسط نیروی زمینی سپاه انجام گرفت، یکی از یگان هایی که در عملیات خوب درخشید یگان تیپ44 قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری بود.

وی، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید محمدعلی شاهمرادی از فرماندهان برجسته تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در دوران دفاع مقدس، گفت: بعد از دوران دفاع مقدس در ماموریت های مختلف از جمله ماموریت شمالغرب و در همین منطقه که چند سالی مسئولیت مرز جنوب استان خوزستان را دارد بخوبی توانسته هم از مرز دفاع و هم امنیت را برقرار کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه، اضافه کرد: چنانچه در شمالغرب در عملیات جاسوسان که عملیات بسیار سنگینی بود یکی از یگانهایی که توانست واقعا خوب بدرخشد تیپ44 قمربنی هاشم علیه السلام بود.

وی، یادآور شد: من یاد و خاطره همه شهدای این تیپ را گرامی می دارم و از فرماندهان و رزمندگان این تیپ که برخی بازنشسته و بعضی هم مشغول خدمت هستند تشکر می کنم و از اینجا دستشان را می بوسم.

گفتنی است:رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برای دومین سال مأموریت حفاظت از مرزهای جنوب غرب کشور در استان خوزستان را بر عهده دارند.

ارسال نظرات