منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در پاکسازی بخش‌های دیگری از خاک این کشور در حومه تدمر و حمص و السویداء از لوث تروریسم و هلاکت شمار دیگری از تکفیری‌ها خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۴۱۷۱۲
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروهای ارتش، کوه «مربط عنتر» و تعداد از نقاط اطراف آن در 12 کیلومتری شمال غربی شهر «تدمر» را از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد کردند. نیروهای ارتش همچنین کوه‌های «الحید و الظلیل» در شمال میدان گازی حیان در حومه شرقی «حمص» را آزاد کردند که در نتیجه آن شماری از داعشی‌ها به هلاکت رسیدند.

در «حماه» نیز نیروهای ارتش شهرک «معرزاف» در حومه شمالی این شهر را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه النصره در اطراف شهرک المجدل آزاد کردند، نیروهای ارتش همچنین منطقه «المقابر» و «المطاحن» در غرب شهرک «قمحانه» در حومه شمالی حماه را از لوث تکفیری‌‌ها پاکسازی کردند.

در جنوب سوریه نیز نیروهای ارتش تعداد زیادی روستا و شهرک در شمال شرقی «السویداء» را از اشغال تروریست‌های داعشی که شبانه به سمت الرقه گریختند،‌آزاد کردند.

یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش شهرک‌های «بئر القصب، خربة صعد، القصر، بسطرة، رجم الدلة، الساقیة، تل اصفر، الفدیان، اشیهب غربی، اشیهب شرقی، تل المصیطبة، تلول سلمان، الشقرانیة و السویمرة» را از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کردند که مساحت روستاها و شهرک‌های آزاد شده به حدود 300 کیلومتر مربع می‌رسد تا تمام حومه شمال شرقی السویداء تحت کنترل ارتش قرار گیرد.

همزمان با فرار تروریست‌های داعشی به سمت الرقه، جنگنده‌ها و توپخانه ارتش سوریه آنها را هدف قرار دادند، فرار داعشی‌ها از این مناطق به سبب کمبود نیرو صورت گرفته است به ویژه با توجه به اینکه در حومه شرقی حلب و تدمر در حال درگیری با نیروهای ارتش هستند و در الرقه هم با نیروهای دموکراتیک سوریه(کردها) می‌جنگد.

گروه‌های کردی موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه هم از توقف عملیات خود در اطراف سد الفرات در حومه غربی الرقه به مدت چهار ساعت خبر داده‌اند که در پی حملات جنگنده‌های آمریکایی به این سد صورت گرفته است که خسارت‌هایی به آن وارد کرده است و این وضعیت وحشت مردم را از فروپاشی سد الفرات و بروز فاجعه بزرگ در مناطق شرقی و شمالی سد به وجود آورده است.
ارسال نظرات