خبرهای داغ:
شهردار تبریز در بازدید از طرح عظیم میدان آذربایجان عنوان کرد؛
شهردار تبریز از طرح عظیم میدان آذربایجان بازدید کرده و در جریان روند اجرای بخش‌های سازه‌ای و فضای‌سبز این مجموعه قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۴۱۵۷۷
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از شهرداری تبریر، صادق نجفی در بازدید خود با اشاره به گستردگی و پیچیدگی‌‌خاص این طرح، اظهار داشت: با گذشت نیمی از زمان‌بندی۳۰ ماهه‌ای که برای اجرای این طرح پیش‌بینی‌ شده بود، شاهد پیشرفت‌های مهمی در روند اجرای آن هستیم؛ حجم عملیاتی طرح، معادل پنج تقاطع‌ غیرهمسطح است که با تلاش بی‌وقفه مدیریت طرح و شهرداری منطقه، اجرای هر یک از تقاطع‌ها، در مراحل تکمیلی به خوبی پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم چشمگیر طرح و تراکم فعالیت‌های عمرانی و فیزیکی در محدوده کارگاه،اصول صرفه‌جویی و اجرایزمان‌بندی، راهبرد اصلی پروژه در مرحله اجرااست.

شهردار تبریز اضافه کرد: شهرداری تبریز، این طرح را با در نظر داشتن اهداف کلان ترافیکی، عمرانی و اجتماعی غرب شهر مد نظر قرار داده است؛ از این رو، تمهیدات لازم برای تامین اعتبارات مالی به کار گرفته شده است.

نجفی بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های خاص معاونت فنی و عمرانی، سازمان عمران و شهرداری منطقه ۴، پیشرفت‌های مهمی در روند اجرای طرح حاکم شده که تا پایان اردیبهشت‌ماه، بخشی از جلوه آن برای عموم شهروندان، بارز خواهد بود.

شهردار تبریز ادامه داد: میدان آذربایجان با وسعت یک‌ونیم برابر میدان آزادی تهران، یکی از بزرگترین میادین اصلی کشور است وشهرداری منطقه ۱ تبریز متعهد شده فضای‌سبز طرح را به عنوان یک طرح مستقل در نظر گرفته و اجرا کند.

در طرح جدید این میدان که با محوریت دسترسی به چهار مسیر بلوار شهید بابایی، اتوبان پاسداران، بلوار آذربایجان و بلوار ستارخان از طریق خطوط رفت و برگشت منتشر شده است، سه رمپ«پاسداران-آذربایجان»، «بابایی-آذربایجان» و «آذربایجان-بابایی» در قالب مسیرهای طبقاتی و همچنین آکس مسیر عبور تراموا، عابرپیاده و دوچرخه در محدوده مرکزی میدان، پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات