معاون هماهنگ فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در حاشیه سفر خود به مناطق جنوب و در اردوگاه شهید باکری راهیان نور را تاثیرگذارترین حرکت فرهنگی خواند.
کد خبر: ۸۸۴۱۵۳۲
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

الیاس گلمحمدزاده در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به مناطق عملیانی، افزود: در این حرکت بزرگ فرهنگی دانش آموزان، دانشجویان، نخبگان و خانواده ها از نزدیک با محل ایثار و جان گذشتگی شهدا و ایثارگران آشنا می شوند.

وی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در فرمایشات اخیر خود از راهیان نور به عنوان فن آوری نوین برای استخراج فرهنگ دفاع مقدس یاد کردند، اظهار داشت: واقعا هم همین گونه است هر کاروان با بهره گیری از این فضا می تواند پیام شهدا را به جامعه انتقال دهد.

گلمحمدزاده با تاکید به اینکه مطالبات رهبر فرزانه انقلاب مهم ترین مساله در برگزاری این اردوهاست، گفت: کمیته های ستاد راهیان نور آذربایجان شرقی در طول سال فعال بوده و هر ماه جلسات مختلفی برای تدوین و برنامه ریزی برنامه های فرهنگی و محتوایی دارد.

معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه یادآور شد: همه تلاش این ستاد برای اجرای بهتر اردوهاست تا بتوانیم بازتاب دهنده احساس زائران و توجه آن ها به این مناطق باشیم که اغلب حس و حال زائران را می توان در دلنوشته های آن دید که باید به این نکته مهم توجه شود.

گلمحمدزاده در بخش دیگر صحبت های خود با بیان اینکه 56هزار زائر از آذربایجان شرقی از مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب در سال 95 بازدید کردند، ابراز امیدواری کرد این آمار در سال جدید افزایش یابد.

وی بیان کرد: سال گذشته در مرحله نخست اردوهای راهیان نور استان از 25فروردین، هشت هزار و در مرحله دوم از 10مهرماه تا آغاز اردوهای جنوب، 23هزار زائر از دانش آموزان، دانشجویان، نخبگان و اقشار مختلف از منطقه شمالغرب بازدید کردند.

گلمحمدزاده اضافه کرد: اردوهای راهیان نور استان هم از جنوب، از یکم اسفند با اعزام دانش آموزان آغاز شد که پس از آن هم از 15اسفند به مدت 10روز دانشجویان از این مناطق بازدید و در برنامه های فرهنگی آن شرکت کردند.

وی ادامه داد: پس از پایان اردوهای دانش آموزی و دانشجویی نیز از 25اسفند اردوهای نخبگان، پیشکسوتان و محلات آغاز شده که تا 15فروردین 96 ادامه خواهد داشت و نکته مهم این بازه زمانی حضور خانوادگی مردم در مناطق است که باید این بعد از راهیان نور تقویت شود.

ارسال نظرات