علی رغم اقدامات امدادی توسط تیم امداد و نجات حلال احمر تلاشها این تیم امدادی برای نجات گرفتارشدگان در سیل بی نتیجه مانده است.
کد خبر: ۸۸۴۱۵۱۸
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  تعدادی از از خودرو ها که روز  گذشته برای امداد رسانی و شناسائی محل محاصره شدگان سیل جازموریان که همراه با راهنمائی تعدادی از بومیان منطقه به  تالاب جازمرویان رفته بودند به دلیل باتلاقی بودن و نشناختن منطقه خودروها امدادی حلال احمر و ماشین های سنگین از جمله خودروی زرهی ارتش ، یک دستگاه لودر و… گیر افتادند.
در گفت وگو با یکی از نجات یافتگان سیل جازموریان وی به خبرنگار ما گفت: محل اسکان ما  دیروز توسط یکی از مومیان محلی بنام (مهردل ناروئی ) که با خودرو شخصی اقداماتی را برای نجات ما انجام داد شناسائی و ایشان تعدادی ازسیل زدگان را از  محل حادثه دور کرد.
وی بیان داشت:بعلت اینکه تعداد افراد نجات یافته از سیل بیشتر از ظرفیت خودرو  بود این خودرو در گل گیر کرد و مردم گرفتار در سیل که متشکل از زن و کودک بودند با پای پیاده مصافت بسیار طولانی را طی کردند.
این فرد نجات یافته از سیل جازموریان در ادامه با اظهار تاسف از عدم رسیدگی به افراد اسکان داده شده گفت: افراد نجات یافته توسط بومیان محلی قلعه گنج با طی کردن مصافت  ۳۵ کیلومتری در گل ولای و باران و با یک تراکتورشخصی که برای نجات ما آمده بود به  یک مکان امن وپس از آن به مرکز شهرستان قلعه گنج انقال داده شدیم و تاکنون نیز  هیچگونه رسیدگی از جانب مسولان مربوطه انجام نشده .
شمبوئی از بومیانی که برای نجات محاصره شدگان سیل امروز به کمک نیروهای سپاه پاسداران به جازموریان رفته است به خبرنگار ما می گویید:اینکه هنوز تعدادی از عشایر در منطقه جازموریان در محاصره سیل گیر کرده اند و مسؤولینی به رسانه ها می گویند همه نجات پیدا کرده اند، به بازی گرفتن جان افرادی است که اگر بارندگی ها امروز هم ادامه پیدا کند چه بسا دیگر هیچ امیدی برای نجات آنان نباشد.
حسین جلالی یکی دیگر از بومیان محلی گفت :چندین خانوار گرفتار در سیل قریب ۴۸ ساعت می باشد که هیچگونه ارتباط تلفنی با خانواده های خود نداشته اند و این در صورتی می باشد که قبل از این با آنها در ارتباط بودیم و این گرفتار شدگان نیز از بنود آذوقه بسیار نگران بودند و در بین این مردم نوزاد شش روزای هم وجود دارد.
زادینی از بومیان محلی که به کمک گرفتارشدگان در سیل رفته است گفت:بومیان محلی در روزهای اولیه وقوع سیل با تشکیل تیم های سعی در نجات سیل زدگان داشتند که مسئولان با دادن وعده های نظیر  اعزام هلیکوپتر و … مانع از این کار شدن که اگر با این وعده ها مواجه نبودیم سیل زدگان را به مکان امن منتقل می کردیم .
وی گفت : مسئولانی که روز گذشته به کمک سیل زدگان آمده بودند نیز بعلت نابلد بودن مسیر درست در گل و لای گیر کردن که توسط بومان محلی که به کمک مرده آمده بودند به مکان امن راهنمائی و  منتقل شدن.
زادینی در پایان گفت: تعداد زیادی از سیل زدگان هنوز در مکانی نا امن قرار دارند که با بالا آمدن آب  جان آنها و دامهایشان به خطر خواهد افتاد که  بومیان محلی در حال چاره اندیشی برای نجات آنها از سیل می باشند.
گزارش از عباس محمدی

ارسال نظرات