خبرهای داغ:
مدیر کل استاندارد آٰذربایجان‌غربی از انجام ۱۰ هزارو ۴۵۰ آزمون از نازل جایگاه های عرضه سوخت مایع(بنزین و گازوئیل) طی ۱۰ ماهه نخست سال ۹۵ خبرداد.
کد خبر: ۸۸۴۱۴۱۹
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، منصور جلایر در ارتباط با عملکرد ۱۰ ماهه نخست سال ۹۵ اداره استاندارد، اظهار داشت: طبق برنامه هدف سال ۹۵، ازسه هزار و ۹۰۰ آزمون پیش‌بینی شده جهت سنجش نازل جایگاه‌های عرضه سوخت مایع، آذربایجان‌غربی با ۱۰ هزار و ۴۵۰ آزمون در این مدت و با تحقق ۱۶۷ درصدی در این مورد پیشتاز بوده‌است.

وی افزود: در طی این مدت از ۱۱۳ پروانه صادر شده و هم‌چنین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای کالاها و محصولات تولیدی ۱۹۸ شرکت و نهاد تمدید شده‌است.

جلایر ادامه داد: صدور ۱۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد خدمات از دیگر برنامه‌های مصوب در اوایل سال ۹۵ بوده که طی تلاش‌های فراوان، اداره کل استاندارد استان توانست این آمار را به ۳۰ مورد افزایش دهد و طبق این برنامه، با تحقق ۲۵۰ درصدی همراه بوده‌است.

مدیر کل استاندارد آذربایجا‌ن‌غربی هم‌چنین عنوان کرد: تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد خدمات، با ۱۴ مورد و پیشرفت ۱۴۰ درصدی همراه بوده‌است.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف پیش‌بینی شده در سال گذشته، بازرسی فنی از ۱۶۳۰ واحد تولیدی تحت پوشش صورت گرفته که با تحقق ۱/۷درصدی این آمار به ۱۶۴۱ مورد بازرسی در طول این بازه زمانی رسیده است.

جلایر اذعان کرد: همچنین بازرسی فنی از تاسیسات گاز پرکنی، ۹۶ مورد بوده که با افزایش این آمار به ۱۴۲ مورد و بعبارتی تحقق ۱۴۳/۷۵ درصدی، نتیجه خوبی حاصل شده‌است.

وی در ارتباز با بازرسی طرح طاها( طرح اجرای هماهنگی استاندارد) خاطرنشان کرد: در راستای برنامه منصوب شده سال ۹۵، از ۱۲ هزار و ۵۰۸ بازرسی، تعداد ۱۳ هزار و۳۹ بازرسی عملیاتی گردیده که این آمار تحقق ۱۰۴/۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال۹۵، برنامه عملیاتی نمونه برداری‌های صورت گرفته از تولیدات داخل در طرح طاها، ۶۶۱ مورد بوده که با تحقق ۱۱۴/۲۲ درصدی تعداد نمونه برداری‌ها، این آمار به ۷۵۵ مورد رسیده‌است.

جلایر با بیان اینکه صلاحیت ۲ شرکت بازرسی کالا توسط اداره کل استاندارد استان مورد تمدید واقع گردیده‌است،اعلام داشت: بنابر تصمیمات اتخاذ شده، صدور ۴ مورد تاییدیه صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار برای این استان در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه این مورد به ۱۴ مورد افزایش یافته و شاهد تحقق ۳۵۰ درصدی این فعالیت بوده ایم.

وی اضافه کرد: در ۱۰ ماهه سال ۹۵، تعداد پروانه صلاحیت ۱۹ آزمایشگاه همکار در این مدت مورد تایید قرار گرفته‌است.

ارسال نظرات