رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی:

عید نوروز ایرانیان، روز انتظار فرج در جهان اسلام است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی، ضمن گرامیداشت ایام نوروز گفت: عید نوروز ایرانیان، روز انتظار فرج در جهان اسلام است.
کد خبر: ۸۸۴۱۴۰۶
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

حجت‌ الاسلام عاشوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، اظهار کرد:عید نوروز سرآغاز طراوت طبیعت و جوان شدن جهان و تازه شدن فضای زندگی طبیعی انسان است، نوروزجشن بالندگی طبیعت، جشن آغازی دوباره و جشن ایرانیان کهن است.

وی تصریح کرد:از آداب مهم نوروز، طهارت و پاکیزگی است که در اسلام به آن بسیار اهمیت داده شده است، امام صادق (علیه السلام) به معلی بن خنیس تعلیم دادند «که چون نوروز شود؛ غسل کن و پاکیزه ترین جامه های خویش را بپوش و با بهترین بوهای خوش، خود را خوش بو گردان و در آن روز، روزه بدار».

این کارشناس دینی، اذعان کرد:امام صادق (علیه السلام) با بیان حدیثی خبر از ظهور قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه) در عید نوروز داده و می فرماید: «هیچ عید نوروزی نیست مگر اینکه ما در آن در انتظار فرج به سر می بریم، زیرا عید نوروز از روزهای ما و روزهای شیعیان ماست، ایرانی ها آن راحفظ کرده است».

حجت‌ الاسلام عاشوری، افزود:باید از فضای معنوی ایام نوروز کمال بهره برداری را کرده و به فرموده مقام معظم رهبری و شعار امسال مردم را به همزبانی و همدلی بیشتر اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال سوق دهیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار