با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

داروی «استامینوفن تزریقی» برای اولین بار در ایران به تولید انبوه رسید

با حضور تولیت آستان قدس رضوی در شرکت داروسازی ثامن، داروی «استامینوفن تزریقی» به تولید انبوه صنعتی رسید.
کد خبر: ۸۸۴۱۳۶۹
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن در مراسم رونمایی از داروی «استامینوفن تزریقی» که با حضور تولیت آستان قدس رضوی در محل این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: داروی استامینوفن تزریقی با نام تجاری «ثاموستامول» برای نخستین بار در ایران توسط شرکت داروسازی ثامن به تولید انبوه رسیده است، که برای استفاده مستقیم به صورت وریدی مناسب بوده و به منظور کاهش و کنترل دردهای خفیف و متوسط و هم‌چنین کاهش تب به ویژه بعد از اعمال جراحی تجویز می‌‍‌شود.
 
ابراهیم دین محمدی با اشاره به اقدامات شرکت داروسازی ثامن در زمینه تولید داروهای نو ترکیب، اظهار کرد: ورود شرکت داروسازی ثامن به عرصه تولید داروهای نوترکیب و کاهش وابستگی کشور به داروهای خارجی تلاشی در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
 
وی افزود: از ابتدای سال 95 تا کنون در تمام قرار دادهای خارجی بر لزوم انتقال تکنولوژی به داخل کشور تاکید شده است و هیچ قراردادی منعقد نشده مگر اینکه این مهم در آن لحاظ شده باشد.
 
مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن تولید داروی «استامینوفن تزریقی» را نتیجه همکاری با دانشگاه شیراز معرفی و عنوان کرد: یکی از اصول شرکت داروسازی ثامن حفظ ارتباط میان صنعت و دانشگاه است و در همین راستا طی سال گذشته 20 نیروی متخصص و فرهیخته دانشگاهی جذب این شرکت شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت داروسازی ثامن در سال 95 به عنوان کارآفرین برتر از سوی اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی شناخته شده است، گفت: در سال گذشته صادرات شرکت را از 2 کشور به 7 کشور افزایش یافته است.
 
دین محمدی در پایان گفت: شرکت داروسازی ثامن در سایه توجهات حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) در مسیر رفع نیازهای دارویی کشور حرکت کرده است و همواره تلاش داشته تا در راستای منشور هفتگانه رهبری معظم انقلاب برای آستان قدس رضوی در ایجاد اشتغال، محرومیت‌زدایی و توسعه و آبادانی کشور گام بردارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها