مرجع تقلید شیعیان گفت: اقتصاد مقاومتی راه علمی دارد و با بانک ربوی نمی‌توان آن را محقق کرد، نخستین کار این است که غده بانک‌های ربوی درمان شود.
کد خبر: ۸۸۴۱۳۲۱
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار شهردار و مدیران شهری قم که در موسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد با تأکید بر اینکه مدیریت شهری در قم باید تجربیات کلان‌شهرهای دیگر را مورد توجه قرار دهد اظهار داشت: مشکلات کلان‌شهرهای کشور را در نظر بگیرید و مسیری انتخاب کنید که به مشکلات آن‌ها برخورد نکرده و با معضلاتی که امروز در این شهرها وجود دارد روبه‌رو نشوید.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری درگیر معضلات چون تراکم‌فروشی در شهر نشود، افزود: تمرکز بر توسعه بی‌رویه، پل‌سازی و تراکم فروشی مسیر نادرستی بوده که در برخی کلان‌شهرها در آن حرکت شده که در قم نباید این روش نادرست تکرار شود.

مرجع تقلید شیعیان، قم را شهری فرهنگی خواند و تصریح کرد: محور این شهر فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) است و باید به ویژگی‌های این شهر توجه داشت.

وی با اشاره به وضعیت فعلی محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س)، لزوم بهسازی و ساماندهی این محدوده را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری قبل از اینکه اعتبار پروژه‌ای را تأمین کند نباید عملیات اجرایی آن را آغاز کند.

آیت‌الله جوادی آملی بابیان اینکه برخی واحدهای تجاری و اصناف محدوده حرم مطهر شایسته این فضای معنوی نیست اظهار کرد: باید برای رفع این مشکلی فکری جدی شود.

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکل مربوط به تصادفات جاده‌ای نیازمند فرهنگ‌سازی است افزود: مساجد باید به محور فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شود و اقدامات فرهنگی سازنده در آن‌ها صورت گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه جهان‌بینی باید در شهرداری شکل بگیرد، گفت: شهرداری باید به سمت تولید و اشتغال حرکت کند و اگر نمی‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشد به دنبال تقویت امکانات فضاهای تولیدی برای افزایش حضور مردم باشد.

وی با تأکید بر اینکه باوجود ظرفیت ارزشمندی چون اهل‌بیت(ع) دیگر نباید از دیگر کشورهای دنیا عقب بمانیم بیان کرد: اقتصاد مقاومتی راه علمی دارد و با بانک ربوی نمی‌توان آن را محقق کرد؛ نخستین کار این است که غده بانک‌های ربوی درمان شود.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: اقتصاد و تولید با این بانک‌ها سامان نمی‌گیرد و باید فکری جدی در این زمینه شود.

ارسال نظرات