خبرهای داغ:
به همت بسیجیان

افتتاح مسجددرروستای میدان دزفول

مسجد سیدالشهدا(ع) توسط بسیج سازندگی ساخته و بمناسبت میلاد خیرالنساء(س) تحویل ساکنین روستا شد.
کد خبر: ۸۸۴۱۳۰۶
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

مسجد سیدالشهدا(ع) توسط بسیج سازندگی ساخته و بمناسبت میلاد خیرالنساء(س) تحویل ساکنین روستا شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج ازدزفول اهالی روستای محروم میدون (میدان) از توابع بخش سردشت شهرستان دزفول به همت بسیج سازندگی صاحب مسجد شدند.

قرائت صیغه ی مسجد و اولین نمازجماعت

در این آیین که با حضور امام جمعه و فرماندهان ناحیه ی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی دزفول تشکیل شد، حجت الاسلام قاضی امام جمعه ی این شهر صیغه ی مسجد را با شهادت اهالی قرائت و پس از آن نمازجماعت رااقامه نمود.

اهدای مسجد به اهالی بسیجی منطقه

فرمانده ی حوزه ی مقاومت بسیج انصار الحسین(ع) به عنوان متولی ساخت مسجد در این آیین گفت: روستای میدون در ۲۵ کیلومتری شرق شهر دزفول واقع شده و ۷۲ خانوار و ۴۷۲ نفر جمعیت داشته و به همراه روستاهای ماهوربرنجی علیا و سفلی ۸۶۴ بسیجی در این حوزه دارد.

خدایی افزود: مسجد سیدالشهدا(ع) توسط بسیج سازندگی ناحیه ی مقاومت بسیج دزفول و کمک خیرین و اهالی ساخته شده که هم اکنون به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) افتتاح و تحویل ساکنین این روستا شد.

وی هزینه ی ساخت مسجد را یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال اعلام نمود که در مساحت ۵۱۴ مترمربع با زیربنای۲۴۶ مترمربع احداث گردید.

آبادانی مسجد ویژگی اولیای خدا

امام جمعه ی دزفولنیز در سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و عید نوروز ابراز داشت: ویژگی اولیای خدا این است که مسجد ساخته و نماز را برپا می دارند.

«سیدمحمدعلیقاضی دزفولی» خاطرنشان کرد: تمام هدف خلقت بندگی خداست و امروز همین امر محقق شد، مسجدی ساخته و نمازجماعت در آن اقامه گردید.

مسجد پایگاهمعنویت و بندگی خدا

وی ضمن تشکر از بسیج سازندگی ناحیه ی مقاومت بسیج دزفول که به ساخت مسجد همت گماشتند تصریح نمود: ما شاء الله به بسیجیان و مردم ولایتمدار، انقلابی و مومن منطقه، این مسجد یک پایگاه دینی است.

امام جمعه ی دزفول روایتی از صدیقه ی طاهره(س) راقرائت کرد مبنی بر اینکه: شخصی خدمت بی بی رسید و پرسید: «آیا ما شیعه ی شما هستیم؟» حضرت پاسخ گفت: «اگر اوامر ما را اطاعت نموده و از نواهی ما پرهیز می کنید پیرو مایید» یعنی معیار تبعیت از فرامین ائمه ی هداست.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد:یکی از این فرامین برپایی نمازجماعت است که سفارش بسیاری بر آن شده که با ساخت این مسجد ان شاء الله محقق می گردد کهبرای مستقر شدن امام جماعت مساعدت خواهم نمود.

دزدان ایمان در کمین اعتقادات جوانان

وی خطاب به حاضرین اظهار داشت: شما در منطقه ای محروم زندگی می کنید ولی سرمایه ی ایمان دارید، مراقب باشید دزدان ایمان از راه‌های مختلفی از جمله اینترنت، فضای مجازی و ماهواره در کمین اعتقادات جوانان شما هستند.

اطاعت خدا عامل نزول برکات

امام جمعه ی دزفول تاکید کرد: هنگامی کهخدا ببیند جماعتی دستورات الهی را رعایت می نمایند از زمین و آسمان برکاتش را بر ایشان نازل مرمانده ی ناحیه ی مقاومت بسیج دزفول نیز ضمن تشکر از بسیجیان و اهالی منطقه که مسجد را به مرحله ی بهره برداری رساندند از حاضرین درخواست نمود برای تامین سیستم صوتی و دیگر امکانات لازم همکاری کنند تا صدای اذان در روستا طنین انداز گردد.ی

فرمانده ی ناحیه ی مقاومت بسیج دزفول نیز ضمن تشکر از بسیجیان و اهالی منطقه که مسجد را به مرحله ی بهره برداری رساندند از حاضرین درخواست نمود برای تامین سیستم صوتی و دیگر امکانات لازم همکاری کنند تا صدای اذان در روستا طنین انداز گردد.

در پایان یکی از اهالی روستا ضمن تشکر از همت بسیج سزندگی در ساخت مسجد به برخی از مشکلات و محرومیت های منطقه اشاره کرد و از مسئولین خصوصا امام جمعه درخواست نمود نسبت به حل آنها همت کنند.

بی آبی و انتقال آب شرب توسط تانکر، نبود جاده آسفالته، فقدان آنت دهی تلفن همراه، تعطیلی پست بانک و کمبود فضاهای ورزشی از جمله مهمترین نارسایی هایی بود که «هوشنگ مختاری» عامل مهاجرت اهالی به شهر و کوچ از روستا عنوان نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار