همزمان با افتتاح مجتمع پتروشیمی کردستان

ده‌ها طرح و پروژه اقتصادی و زیربنایی در استان کردستان افتتاح شد

همزمان با افتتاح مجتمع پتروشیمی کردستان دستور افتتاح ده‌ها طرح و پروژه اقتصادی و زیربنایی توسط رئیس جمهور در استان کردستان به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.
کد خبر: ۸۸۴۱۲۴۴
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ظهر امروز مراسم افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه پتروشیمی کردستان  با حضور رئیس جمهور در محل این کارخانه در سنندج انجام شد.

در این مراسم و به صورت ویدئو کنفرانس، حدود ۲۳ طرح و پروژه اقتصادی و زیربنایی در سطح استان با قابلیت ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۴۸۱ نفر افتتاح شد.



حجت الاسلام حسن روحانی امروز در دومین سفر خود به استان کردستان، در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی که در محل مجتمع پتروشیمی کردستان برگزار شد، دستور افتتاح خط انتقال آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس، طرح شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد زیویه، طرح فاضلاب شهر سریش‌آباد، 4 طرح پست برق 63.20 کیلو ولت در شهرستان‌های استان، فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد زیویه، 7 طرح مخابراتی در قالب 833 پروژه ایجادی و توسعه‌ای، اتصال 339 روستا به اینترنت پرسرعت، فاز یک توسعه تلفن ثابت در 57 روستای استان، طرح شرکت تولیدی کیمیا کاشت اطباء، طرح کنستانتره سنگ آهن شرکت صبا نور، طرح کنستانتره آهن شرکت کیمیا معادن سپاهان، 114 ایستگاه دیجیتال روستایی و دو استودیو مجهز به ویدئو وال، بخشی از قطعه 5 بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب، 30 کیلومتر از راه‌های روستایی، 1172 واحد مسکن مهر و تونل انقلاب سنندج را صادر کرد.




همچنین با حضور رییس‌ جمهور و وزرا به صورت ویدئو کنفرانس، سد قوچم و سد مخزنی چراغ ویس آبگیری شد و همزمان عملیات اجرایی لوله‌گذاری سامانه ژاوه به سورال و طرح احداث باند دوم گردنه صلوات‌آباد و احداث راه اصلی کامیاران – مریوان و باند دوم محور بیجار – زنجان، آغاز گردید.


 مجتمع پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت 129 هکتار و به ظرفیت تولید 300 هزار تن پلی ‏اتیلن سبک در سال می‌باشد و با افتتاح این طرح برای 700 نفر اشتغال‌زایی شده است.‏


گفتنی است معاون پارلمانی رئیس جمهور و وزیران نیرو، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی دکتر روحانی را در سفر به استان کردستان همراهی نمودند.



ارسال نظرات
آخرین اخبار