راوی کاروان راهیان نور گفت: هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی، ترویج فرهنگ مقاومت و حفظ روحیه ایثار و ایستادگی وهمچنین الگو گرفتن از شهدا در مسیر زندگی است.
کد خبر: ۸۸۴۱۲۱۱
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷

قاسم منصوریان یکی از راویان راهیان نور اعزامی از فراهان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: هدف از اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی، ترویج فرهنگ مقاومت و حفظ روحیه ایثار و ایستادگی وهمچنین الگو گرفتن از شهدا در مسیر زندگی است به واقع این سفرها می‌تواند بهترین راهکار برای حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد.

وی افزود: بازگو کردن مرام شهدا برای زائران باعث ایجاد محبت شهدا در دل آن‌ها می‌شود‌. زائران با حضور در این یادمان‌ها با سیره شهدا آشنا می‌شوند، هر چقدر از سیره شهدا بی کم و کاست برای مردم نقل شود، مردم به خودی خود به شهدا نزدیک می‌شوند.

منصوریان با اشاره به حضور خود در یادمان‌ها و تداعی شدن خاطرات آن دوران تصریح کرد: بعضی وقت‌ها در برخی از این یادمان‌ها چشمانم را می‌بندم و احساس می‌کنم همان لحظه‌ای است که می‌خواهند رمز عملیات را بگویند و دوستان در کنار هم هستند و از هم حلالیت می طلبند، به یگدیگر وصیت می کنند یادم هست که در عملیات خیبر یه ضبط صوت کوچکی داشتم و با رزمنده ها مصاحبه می کردم اینکه از کجا آمده اند و خاطره یا پیامی دارند که بخواهند برای مردم بازگو کنند.

این راوی راهیان نور حضور در یادمان‌ها را یک تذکر و یادآوری دانست و تصریح کرد: درست است که چندسال از جنگ گذشته اما جنگ بین کفر و اسلام هنوز هم ادامه دارد و ما همیشه باید آمادگی لازم را حفظ کنیم که اگر روزی در هر کجای جبهه مسلمین به ما احتیاج شد به موقع حضور پیدا کنیم و بتوانیم به عنوان یک رزمنده از حریم اسلام و ولایت دفاع کنیم .

وی با توجه به تاثیرگذاری این اردوها در زنده نگه داشتن یاد شهدا گفت: این بستگی به این دارد که راویان ما چقدر بتوانند مطلبی را که مخاطب به آن احتیاج دارد برایش بازگو و تداعی‌گر لحظه‌های حساس و شرایط دشوار رزمندگان در عملیات‌ها باشد.

منصوریان از تاثیر عینی این اردوها در مقابله با هجمه‌های فرهنگی تصریح کرد: دشمن درصدد است تا با ناتوی فرهنگی اعتقادات و آرمان‌های جامعه اسلامی به ویژه نسل آینده را تغییر دهد که همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند راهیان نور می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار باشد و در نهایت ضامن بقای نظام اسلامی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات