خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای سه قلعه گفت: شاخصه های بارز جهادگر، ساده زیستی و عدم توجه و دلبستگی به تعلقات دنیایی است. روحیه جهادی با تجملات و اشرافی گری به صورت مستقیم در ستیز، معارضه و مبارزه است.
کد خبر: ۸۸۴۱۱۸۲
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

ساجدی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدا از سه قلعه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: اردو جهادی یک روزه حلقه های صالحین معراج و شهدا پایگاه شهدای سه قلعه در مسجد صاحب الزمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این اردو جهادی برای غبار روبی مسجد انجام شده است افزود: روحیه جهادی یعنی خالص شدن فقط برای خدا، یعنی صبغه الهی شدن(رنگ الهی به خود گرفتن) و هوای نفس را میراندن.

ساجدی ادامه داد: آنکه دارای تفکر جهادی است یقیناً تمام همّ و غم خویش را «رضایت الهی» دانسته و به دنبال مطرح نمودن خویش و کسب مقام و شهرت نمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرد جهادگر هرچه به خدا نزدیکتر شده و جهاد خود را ناب و خالص برای خدا انجام دهد اکسیر جهاد او نیز ناب تر و کمیاب تر می شود و بالعکس.

وی بیان داشت: از آنجایی که امر جهادی توأم با همت مضاعف و تلاش فوق العاده بوده و در حالت طبیعی انجام آن امکان پذیر نمی باشد لذا اتکاء به قدرت لایزال الهی برای به ثمر رسیدن آن امری ضروری و انکار ناپذیر است.

فرمانده پایگاه بسیج شهدای سخ قلعه افزود: با توجه به آنکه سرچشمه جهاد و خلق این واژه آسمانی، منشعب از کلام وحی می باشد لذا در حرکت و روحیه جهادی دائماً بایستی به مبدأ جهاد یعنی حضرت سبحان و جانشینان حضرتش(ائمه هدی علیهم السلام) توجه عینی و عملی نمود تا جهاد به سرانجام مقصود و به غایت مطلوب نایل آید.

وی اظهارداشت: روحیه جهادی با حرکت طبیعی در تعارض است و نسبت این دو، نسبتی معکوس می باشد. یعنی هر قدر که انسان بخواهد امور دنیا و آخرتش را از مجاری عادی و با حرکتی طبیعی انجام دهد به نتیجه نخواهد رسید.

ساجدی با بیان اینکه لازمه روحیه جهادی حرکتی بی وقفه در هر شرایط مکانی و زمانی و امکاناتی است گفت: این امر یعنی دارا بودن «روحیه خستگی ناپذیری» آنچنان که رزمندگان دفاع مقدس، سر لوحه شایسته و الگوی عملی آن بودند که در سخت ترین شرایط ممکن، گاه تا چند شبانه روز بدون استراحت به جهاد فی سبیل الله می پرداختند.

وی عنوان کرد: در بحث ویژگی خستگی ناپذیری، بایستی اذعان داشت که هرچه تلاش فرد بیشتر شده و خود را به شرایط سخت عادت دهد و از راحتی و آسایش بویژه استراحت های معمول در عرف جامعه صرف نظر نماید، خستگی ناپذیری او افزایش می یابد.

وی اشاره کرد: اصلی ترین شاخصه های بارز جهادگر، ساده زیستی و عدم توجه و دلبستگی به تعلقات دنیایی است. روحیه جهادی با تجملات و اشرافی گری به صورت مستقیم در ستیز، معارضه و مبارزه است.

فرمانده پایگاه شهدای سه قلعه تاکید کرد: جهادگر عاشقی است که زندگی وحیات خویش را وقف خدمت به خلق کرده و شبانه روز خود را در کار، تلاش و کوشش مستمر می گذراند هیچ گاه به دنبال راحتی و آسایش خود نبوده و کانون توجه او سرای عقبایی است.

وی تصریح کرد: ثمره این ویژگی ها و محصول شاخصه های فوق، تربیت انسان هایی است با «روحیه جهادی» افرادی که اخلاص، ایثار، توکل، خستگی ناپذیری و استمرار در حرکت، لقب «جهادگر» را به آنان داده و بی شک در هر مسئولیت و جایگاهی که قرار بگیرند روحیه جهادی را سرلوحه رفتار و کردار خود نموده و در حیطه مدیریتی و شغلی شان نیز به رعایت ویژگی های اشاره شده توجه می نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها