خبرهای داغ:
جهادگر بسیجی گفت: کودکان یا آینده سازان هر کشور با ارزش ترین معادن آن کشور هستند و در این اردو متخصص دندانپزشکی ویژه کودکان حضور دارند.
کد خبر: ۸۸۴۱۱۷۱
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

امیرمحمد شرفی مسئول گروه جهادی رشد مستقر در دهستان منتظریه شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: گروه جهادی شهید شکری از بسیج دانشجویی دانشکده دندان پزشکی دانشگاه شاهد تهران در ایام تعطیلات دانشگاه ها به مناطق محروم رفته و به درمان خانواده ها بی بضاعت و کودکان تحت پوشش کمیته امداد می پردازند.

وی ادامه داد: گروه فعلی که در شهرستان طبس مستقر شده شامل فارغ التحصیلان دانشگاه های تهران و در رشته های تخصصی دندانپزشکی و متخصصین رزیدنت اطفال، پروتز و… در گروه جهادی حضور دارند.

شرفی بیان کرد: کشیدن دندان، عصب کشی، جرم گیری، ترمیم دندان از جمله فعالیت های این گروه است.

فرمانده سپاه ناحیه طبس در این رابطه گفت: این گروه جهادی از دانشگاه شاهد تهران با پیگیری بسیج سازندگی و همکاری بسیج جامعه پزشکی تا پنجم فروردین ۹۶ در دهستان منتظریه مستقر خواهند بود.

اردوی جهادی برای سرمایه گذاری است نه محرومیت زدایی

مهدی تقی زاده از شرکت کنندگان در این اردوی جهادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره هدف از شرکت در این اردو اظهار کرد: اردوی جهادی برای محرومیت زدایی نیست بلکه برای سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: سرمایه های یک کشور فقط معادن، نفت و گاز و… نیست، نیروی انسانی مهمترین و اصلی ترین سرمایه است.

تقی زاده بیان کرد: کودکان هر کشور که آینده سازان آن هستند با ارزش ترین معادن کشور هستند و در این اردو به کار برای کودکان اهمیت و اولویت داده شده است و تخصص دندانپزشکی ویژه کودکان حضور دارد.

وی افزود: برای کودکان بعد از انجام کار دندانپزشکی آموزش بهداشت و نحوه مسواک زدن صحیح و نخ دندان کشیدن توضیح داده و برای ترغیب آن ها به هر نفر یک مسواک داده می شود.

پذیرش روزانه ۶۰ نفر در روز توسط گروه جهادی

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی فرمانده ناحیه بسیج سپاه طبس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: دهستان منتظریه طبس در بخش مرکزی دارای ۹ روستای بالای ۲۰ خانوار است که با برنامه ریزی انجام شده مراجعه به گروه جهادی هر روز به یک روستا اختصاص داده شده است.

وی در خصوص روال معرفی افراد برای درمان تصریح کرد: تیمی شامل مسئول بسیج سازندگی، دهیار، دندان پزشک به روستای هدف اعزام و گروه های هدف را شناسایی و مورد معاینه قرار داده و توسط بسیج سازندگی برگه پذیرش تحویل آنان می شود.

وی ادامه داد: اولویت پذیرش اقشار مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانش آموزان نیازمند، مددجویان تحت پوشش بهزیستی و اقشار کم درآمد است.

فرمانده سپاه ناحیه طبس بیان کرد: میانگین هر ساعت کاری گروه جهادی حدود ۱۰ نفر تحت درمان قرار می گیرند و در طول یک روز به طور میانگین ۶۰ نفر پذیرش می شوند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، ۱۵ گروه جهادی از پزشکان بومی شهرستان به مناطق محروم شهرستان طبس اعزام و طی آن حدود ۶۰۰ نفر ویزیت شدند و آموزش بهداشت دهان و دندان، مشاوره و… انجام شده است.

سرهنگ فرحبخش ثانی گفت: گروه جهادی شهید شکری اولین گروه جهادی تخصصی است که طی سه سال گذشته به منطقه شهرستان طبس اعزام شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها