کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: ممانعت از ورود کالاهای خارجی بی کیفیت و افزایش تعرفه کالاهای وارداتی مجوز دار نقش بسزایی در حمایت از تولید واشتغال دارد.
کد خبر: ۸۸۴۱۱۶۶
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالمجید شیخی اظهار کرد: مهمترین معضل اقتصادی کشور موضوع اشتغال است که همه ابعاد مربوط به تولید را تحت الشعاع قرار داده، بطوریکه همه شاخص های اقتصادی با آن عجین شده است.

 

وی تصریح کرد: کاهش قدرت خرید مردم ناشی از عدم اشتغالزایی مناسب است، لذا وقتی در آمدها کاهش پیدا می کند، قدرت خرید مردم به همان میزان نیز پائین می آید.

 

تحلیلگر مسائل اقتصادی عنوان کرد: دولت در چهار سال گذشته با نگاه به بیرون و امید به کدخدا پل های پشت سر خود را ویران کرد و نگاه جدی به حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی نداشت، لذا این نگاه خفیه به بن بست رسید و انتظار بر این بود تا دولتمردان حداقل از مردم عذرخواهی کنند.

 

شیخی ادامه داد: ظرفیت بازار داخلی محدود است و  وقتی که دروازه ورود کالا های خارجی به کشور باز شود و با نرخ ارز اینگونه بازی کنند، نتیجه آن از بین رفتن  تولید داخلی و در ادامه بیکاری گریبانگیر جامعه می شود، این همان روند مسلسل وار رکود اقتصادی است.

 

وی افزود: طبق گزارشها و محاسبات انجام شده دولت از محل هدفمندی یارانه بین ۶۷ تا ۹۶ هزار میلیارد تومان در آمد کسب کرده و تنها ۳۳ هزار میلیارد تومان آن را به مردم داده، لذا سوال اینجاست که مابقی این مبلغ کجا رفته؟ آیا در بخش تولید هزینه شده است؟

 

کارشناس مسائل اقتصادی اذعان کرد: دولتها باید از محل هدفمندی یارانه ها و در آمد حاصل از منابع انرژی بخشی را به حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال اختصاص دهند  تا مقداری از مشکلات بیکاری و رکود داخلی مرتفع شود.

 
 
منبع: تابان تربت

 

وی از اصلاح قانون حمایت از کار، تشویق برای صادرات کالاهای مرغوب، تشویق کارفرمایان به جذب نیروهای جدید، ارتقای کیفیت کالاهای داخلی، بازاریابی دولت برای بخش تولید، فعال کردن بخش دیپلماسی اقتصادی و اخذ مالیات از واحدهای خدماتی را بخشی از عوامل مهم حمایت از تولید و اشتغالزایی در کشور برشمرد.

ارسال نظرات