بعد از انتشار مطالبی در خصوص هئیت اجرایی و نظارت انتخابات شهرستان بویراحمد در برخی از رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان با ارسال متنی پیرامون مطالب مطرح شده، توضیحاتی داد که از منظر خوانندگان گرامی می‌گذرد.
کد خبر: ۸۸۴۱۱۲۵
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

بعد از انتشار مطالبی در خصوص هئیت اجرایی و نظارت انتخابات شهرستان بویراحمد در برخی از رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان با ارسال متنی پیرامون مطالب مطرح شده، توضیحاتی داد که از منظر خوانندگان گرامی می‌گذرد.

متن ارسالی به این پایگاه خبری به شرح زیر است؛

۱- از رسانه‌ها انتظار می‌رود مطلبی که تحت عنوان نقد دریافت می کنند با قوانین، مقررات و آیین نامه ها تطبیق داده و بعد انتشار دهند.
۲- مطالب مطرح شده، نشان دهنده این است که این افراد، حداقل اطلاعات لازم را از نحوه انتخاب هیات اجرایی، هیات نظارت و کلاً چگونگی روند انتخابات ندارد.
۳-هیات‌های نظارت ارتباطی به فرمانداری ندارد و فرماندار هیچ نقشی در انتخاب اعضای این هیات ندارد.
۴-ظاهراً نگارنده اطلاع ندارد که نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده شورای نگهبان نبوده و بر عهده نمایندگان محترم و ناظرینی که توسط نمایندگان مشخص می‌شوند، می‌باشد.
۵- تعیین زمان انتخاب هیات های اجرایی توسط وزارت کشور بوده و در همه کشور یکسان می باشد که به استناد ماده ۳۲ قانون و ماده ۲۶ ایین نامه اجرایی از ۲۵ /۱۲ /۹۵ لغایت ۲۹ /۱۲/ ۹۵ تعیین گردیده بنابراین بر خلاف نظر نویسنده در همه کشور و همه شهرستانها در این تاریخ نزدیک به عید نوروز برگزار شده و ربطی به فرمانداری بویراحمد ندارد.
۶- ۳۰ نفر معتمد از همه طوایف و سلیقه‌های سیاسی انتخاب شده که هیأت اجرایی ۸ نفره توسط آن ۳۰ نفر معتمد انتخاب می‌شوند و فرماندار در تعیین و انتصاب آنها نقشی ندارد و احتمالاً این افراد اطلاع ندارد که انتخاب هیات اجرایی با رأی گیری از بین این ۳۰ نفر معتمد، صورت می‌گیرد.
۷- خوشبختانه در انتخاب هیات اجرایی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد این مهم به خوبی رعایت شده و علاوه بر حضور همه علایق سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی در هیات اجرایی از طوائف مختلف نیز حضور دارند و انتخابات بدون کمترین حاشیه ای با حضور هیات نظارت شهرستان و نمانیده هیات نظارت استان، مسئول بازرسی انتخابات شهرستان در کمال آرامش و بدون هیچ مشکلی و یا اعتراضی برگزار گردید و تاکنون حتی یک نفر هم برای اعتراض به این فرمانداری مراجعه نکرده است.
۸-  یقیناً ملاک و معیار مقبولیت انتخاب هیات اجرایی باید قانون باشد و در انتخاب هیات اجرایی نیز بند به بند قانون انتخابات و آیین نامه اجرایی انتخابات رعایت شده است لذا این افراد نتوانسته‌اند یک ایراد قانونی ذکر نماید.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که همت مجموعه کارکنان خدوم فرمانداری  بویراحمد حفظ اعتماد مردم، امانتداری و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری که رای مردم حق الناس است، می‌باشد.

کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد

ارسال نظرات