امام جمعه اردکان با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: رونق تولید داخلی زیربنای اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۸۴۱۱۱۰
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک سال نو بر لزوم عبرت گرفتن از گذر عمر انسان تأکید کرد.

رونق تولید داخلی زیربنای اقتصاد مقاومتی است/ صرفه جویی و جلوگیری از اسراف و اشرافیگری یکی از شاخه های اقتصاد مقاومتی است

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری گفت: سال گذشته هم به همین مضمون بود و معلوم می شود که شعار سال گذشته به خوبی محقق نشده است که امسال تکرار شده است.

امام جمعه اردکان افزود: نکته بعد این است که متوجه می شویم دشمنان ما هنوز امیدوارند که از راه فشار اقتصادی به ما حمله کنند و یکی از اولویت های دشمن برای فشار آوردن به ملت ایران مسائل اقتصادی است که این شعار تکرار شده است و بخاطر همین اولویت اصلی مسائل کشور موضوع اقتصاد معرفی شده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود با صراحت فرمودند که درمان و چاره دردهای کشور ما پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است آن هم توسط مدیران انقلابی و کارآمد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی برای اجرایی شدن زیربناهایی دارد و یکی از زیربناها این است که تولید داخلی رونق بگیرد و راه رونق یافتن تولید داخلی این است که جلو قاچاق گرفته شود.

وی افزود: یکی دیگر از زمینه های فراهم شدن برای اقتصاد مقاومتی این است که مردم ما هرچه می توانند از کالاهای داخلی استفاده کنند و این کاری است که ما می توانیم انجام بدهیم.

امام جمعه اردکان گفت: وقتی مقام معظم رهبری با صراحت می فرمایند هرکالایی که تولید داخلی داشته باشد وارداتش حرام شرعی است باید مسئولان جلو قاچاق آن را بگیرند و شرکت هایی که در داخل تولید می کنند اجازه ندهند این کالا وارد بشود.

وی اظهار داشت: یکی از شاخه های اقتصاد مقاومتی صرفه جویی و جلوگیری از اسراف و اشرافیگری است و همه ما باید در حد توان خود جلو اسراف را بگیریم و صرفه جویی کنیم و از کالای داخلی استفاده کنیم هرچند کالاهای داخلی از نظر کیفیت در سطح پایین تری قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود: اگر تولید داخلی رونق پیدا کرد و اگر جلو قاچاق گرفته شود و مردم ما به سوی مصرف کالای داخلی هجوم آوردند خود به خود اشتغال ایجاد می شود و وقتی اشتغال ایجاد شد جلو بسیاری از آسیب های اجتماعی گرفته می شود و مشکلات دیگر مثل مسکن و ازدواج جوانان نیز حل می شود.

وی گفت: امیدواریم با اقداماتی که انجام می شود این شعار سال محقق بشود و سال آینده مشکلات اقتصادی بصورت عمده حل شده باشد.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در اولویت است/ کسانی که توان مدیریت دارند برای شوراها ثبت نام کنند

خطیب نماز جمعه اردکان در ادامه اظهار داشت: موضوع دومی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند موضوع انتخابات بود اولاً فرمودند؛ که انتخابات از ارکان مهم مردمسالاری در کشور ماست و حضور پر رنگ مردم بر عزت و اقتدار ملت ما هم در میان دوستان و هم در میان دشمنان می افزاید.

وی افزود: ایشان فرمودند؛ هم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و هم انتخابات ریاست جمهوری مهم است و در درجه اول، موضوع اولویت دار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و مسأله دوم انتخاب کاندیداهای اصلح است.

امام جمعه اردکان گفت: رهبر انقلاب فرمودند؛ دخالت رهبری در انتخابات در جایی است که کسانی بخواهند جلو رأی مردم بایستند و رهبری در انتخابات دخالت نمی کند و ملاک ها را بیان می کند.

وی گفت: همینجا من اعلام می کنم و از عزیزانی که واقعاً این ظرفیت را در خود می بینند و توان مدیریت دارند و می توانند برای شهر و مردم خدمت کنند با اخلاص بروند برای شوراها ثبت نام کنند و مردم ما هم بدانند که مشارکت آنها در انتخابات در سرنوشت شهر تأثیر زیادی دارد زیرا شورای شهر در مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر نقش مهمی دارد.

جشن هایی که حمایت دولتی و بودجه دولتی دارد باید در سالن برگزار شود/ امیدوارم که صدای من به گوش مسئولین امر برسد

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در بخش پایانی سخنان خود به گلایه و شکایت جمع کثیری از شهروندان اردکانی از سر و صدای جشن در میدان چادرملو اشاره کرد و گفت: آنها تأکید داشتند که ما با شادی و جشن و نمایش مخالف نیستیم بلکه با سر و صدا و مزاحمت مخالفیم.

وی افزود: کجا و کدام قانون اجازه می دهد که تا ساعت دوازده شب سر و صدا از باندها و بلندگوها چند هزار نفر از مردم شهر احمدآباد، خیابان طالقانی، بلوار آیت الله خاتمی، دیلم، مزرعه سیف و اطراف مسجد زینب(س) را آزار بدهد.

امام جمعه اردکان گفت: دیشب حدود ساعت یازده و نیم دو مرتبه با فرمانده نیروی انتظامی صحبت کردم که گفت تلفن 110 ما دائماً اشغال است و دائماً مردم از سر و صدای جشن گلایه دارند.

وی تأکید کرد: عده ای نگویند که این مسأله سیاسی و انتخاباتی است نه، کسانی که به ما اعتراض کردند از همه طیفی بودند از اصلاح طلب، اصولگرا، پیر، جوان، زن و مرد . این چند روز عید ما هرجا رفتیم از مجلس ختم گرفته تا مسجد محل و مهمانی ها همه مردم از مزاحمت گلایه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: تکرار می کنم نگویند ما با شادی، جشن، نمایش ، برگزاری مسابقه و جایزه دادن مخالفیم.

وی اظهار داشت: چنین جشن هایی باید در فضای سربسته باشد که چند مرتبه این موضوع مطرح شده است و هرچه با مسئولین صحبت می کنیم به گردن یکدیگر می اندازند و کسی نمی پذیرد نیروی انتظامی می گوید از ما مجوزی نخواسته اند ، مردم چه گناهی دارند.

امام جمعه اردکان افزود: چند سال پیش در پارک آزادی جشنی برگزار شد که در آن زمان چقدر مردم از اختلاط و سر و صدا تا پایان شب اعتراض کردند که قرار شد تکرار نشود اما پارسال هم در پارک شهر جشن برگزار شد و مغازه داران اعتراض کردند که چرا در فضای باز باید جشن برگزار شود.

وی گفت: ما با محتوای این جشن ها کاری نداریم و عده ای نگویند شما با هنرمندان و برگزاری جشن مخالف هستید ما با مزاحمت مخالفیم و اعتراض مردم به سر و صدا بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: من فریاد خودم را قبلاً هم زده ام و به شما مردم اعلام می کنم دیگر زور من نمی رسد و خودتان هرکاری می خواهید انجام بدهید می دانم که بعداً مسئولین به من گلایه می کنند و می گویند از امنیت شهر دور است ولی چاره ای نیست.

وی گفت: مسئولین دخالت کنند فرماندار، نیروهای نظامی و انتظامی، اطلاعات دخالت کنند و جلسه شورای تأمین تشکیل شود.

امام جمعه اردکان گفت: برای ما قابل پذیرش نیست که در فضای عمومی و پارک پنج شب تا ساعت یازده و نیم صدای بلندگو مردم را آزار بدهد نه قانون شرع اجازه می دهد و نه قانون شهر ما. جشن هایی که حمایت دولتی و بودجه دولتی دارد باید در سالن برگزار شود و وقتی جشنی حمایت دولتی دارد و بودجه ای برای آن در نظر گرفته می شود قابل قبول نیست که در فضای باز برگزار شود فردا نگویند در نیمه شعبان جشن های مردمی سر و صدا دارد که البته جلو آن هم باید گرفته شود.

وی افزود: قبل از اینکه اتفاقی بیفتد و درگیری ایجاد بشود مسئولین امر خودشان ترتیبی بدهند جلسه ای تشکیل بدهند و این موضوع را برای همیشه خاتمه بدهند که حتی بعضی از مسئولین ارگان ها اجازه صدور مجوز جشن در فضای باز و جایی که مستقیماً موجب آزار مردم بشود نداشته باشند حتی اگر مجوز صادر کرد باطل شود و شورای تأمین جلو آن را بگیرد. امیدوارم که صدای من به گوش مسئولین امر برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: برخی از کسانی که به فرهنگ شهر علاقمند هستند به من می گویند که این کار برای یونان کوچک و دارالعلم اردکان بی فرهنگی است و بجای اینکه مهمانان نوروزی را به داخل شهر هدایت کنند آنها را تا آخر شب اینجا معطل کنند.

وی اظهار داشت: انشاالله که این موضوع هرچه زودتر حل بشود و اگر حل نشد شما مردم خودتان می دانید و هرکاری می توانید انجام بدهید.

تبریک حلول ماه رجب، بیان فضائل و اعمال ماه رجب و لیله الرغائب، توصیه به بهره گیری از آثار و برکات این ماه و تبریک ولادت با سعادت حضرت امام محمد باقر(علیه السلام) از دیکر مطالبی بود که امام جمعه اردکان به آنها اشاره کرد.

ارسال نظرات