حجت الاسلام سیف الله دهقانی: امیدوار هستیم که در سال جدید اقتصاد مقاومتی، اقتصادی که با تولید بومی و تولید داخلی و نیز با اشتغال بیشتر جوانان در مملکت اسلامی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۴۱۱۰۸
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام سیف الله دهقانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد با تبریک عید سعید باستانی نوروز به نمازگزاران جمعه و با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت : اقتصاد میتواند باعث شادی و نشاط جامعه شود و فقر و گرفتاری را از جامعه دور کند .

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاکید کرد: نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده این است که توجه به اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی از ضروریات جامعه است.

خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه اسلام بر شاد و با نشاط بودن انسان‌ها تاکید دارد گفت: مسلمانان نباید شادی‌ها را به گناه مبدل کنند و یکی از این موارد، رعایت عفاف و حجاب است که باید مراعات شرعی و دینی مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه مسائل اقتصادی میتواند سکوی پرش برای مسائل فرهنگی باشد افزود : در بعضی از زمینه ها خود فرهنگ هم به اقتصاد کمک میکند .

وی تصریح کرد : اگر انسان فرهنگ کار و تلاش و توجه به دیگران را درزندگی داشته باشد میتواند در مسائل اقتصادی تحرک ایجاد کند و مسائل اقتصادی میتوانند نقش اصلی در زندگی جامعه بشری داشته باشد .

حجت الاسلام دهقانی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در جوار زائران و مجاوران حرم رضوی در سال جدید اشاره کرد و افزود : معظم له در این سخنرانی فرمودند ما در سال جدید دو مسئله مهم را در پیش روداریم یکی مسئله اقتصاد و دیگری مسئله انتخابات که باید به آنها توجه شود .

وی تصریح کرد : تولید داخلی و اشتغال به ویژه برای جوانان از نکات مورد تاکید رهبری است که باید مسئولان به آن توجه و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند چون این امر مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است و سبب موفقیت و پیشرفت بیش از پیش می‌شود.

وی افزود : معظم له در قسمت دیگری از سخنرانی نوروزی خود در جوار حرم رضوی فرمودند درخشش و به صحنه آمدن ملت ایران درروزهای 22 بهمن و روز قدس و ماه محرم و صفر و راهپیمائی عظیم دهها میلیونی اربعین متعلق به هیچ گروه و قشر خاصی نیست افزودند : اینها همه اش برای حفظ نظام اسلامی و خطوط کلی نظام است و متعلق به هیچ گروه و قشر خاصی نیست

دهقانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی آمادگی رفع همه مشکلات رادارد و بن بست ندارد گفت : جمهوری اسلامی در تمامی زمینه ها میتواند موانع و مشکلات خود رارفع کند و این افراد فریب خورده شرق و غرب هستند که گرفتار بن بست شده اند.

حجت الاسلام دهقانی در ادامه خطبه ها به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت : د ر جمهوری اسلامی سالی یک انتخابات برگزار میشود و همیشه انتخابات صحنه بروز نظرات عموم مردم بوده است و این نظام تسلیم رای مردم بوده است و باید به رای مردم احترام گذاشت .

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جوار بارگاه رضوی که فرمودند من در انتخابات در باره معرفی افراد هیچ نظری ندارم و ورود پیدا نمیکنم مگر مواقعی که خطا و خلاف قانون و بخواهند رأی و انتخاب مردم را بشکنند می ایستم و از رای و نظر مردم مصونیت و محافظت میکنم .

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه ملت با جوشش و پر خروش به صحنه انتخابات می آیند افزود : ملت ما با روحیه انقلابی که دارد به صحنه می آید و در مقابل توطئه های دشمنان می ایستد و مقاومت میکد و هر گز از شرکت در انتخابات مایوس نمیشود

وی انتخابات را فرصتی برای نظام اسلامی دانست و گفت: باید با حضور حماسی در این عرصه‌ها، کشور را در برابر دشمنان بیمه کنیم که مشارکت حداکثری در این‌گونه انتخابات‌ها برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی بسیار مهم است.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه انتخابات میتواند پاسخ کوبنده ای به دشمان نظام اسلامی باشد تصریح کرد: این انتخابات می‌تواند پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان باشد، چرا که مردم با هر رأی به جمهوری اسلامی، در برابر توطئه دشمنان ایستاده و نقشه‌های آن‌ها را خنثی می‌کنند.

خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه ملت رشید و آگاه ایران اسلامی در سایه ولایت همان طوریکه تمام نقشه ها و توطئه های دشمنان را درزمینه فشارها وتحریمها نقش بر آب کردند در زمینه مسائل اقتصادی تلاش میکنند و آرزوهای دشمنان را به گور خواهند برد .

روز هنرهای نمایشی و تبریک ماه ربیع و رجب و شعبان و روز خانواده از دیگر مباحثی بود که مورد بحث حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد قرار گرفت .

ارسال نظرات