مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت:شاید در میان شعارهای سال های گذشته شعار امسال از جمله شعارهایی است که از ابعاد و زوایای مختلف مورد بررسی و تبیین مقام معظم رهبری قرار گرفت و می توان گفت این شعار سال نقشه راهی است برای ملت ایران، مسئولین و دولتمردان در سال ۹۶ در جهت حل مشکلات اساسی کشور است.
کد خبر: ۸۸۴۱۰۸۸
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، ردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  در رابطه با شعار سال تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: شاید در میان شعارهای سال های گذشته شعار امسال از جمله شعارهایی است که از ابعاد و زوایای مختلف مورد بررسی و تبیین مقام معظم رهبری قرار گرفت و می توان گفت این شعار سال نقشه راهی است برای ملت ایران، مسئولین و دولتمردان در سال ۹۶ در جهت حل مشکلات اساسی کشور است.
 
 
سردار جوانی در ادامه ابراز کرد: امروزه همه مردم ما واقف هستند که مشکل اصلی کشور که الویت کار را برای مسئولین و دولتمردان مشخص می کند در حوزه اقتصاد است زیرا عمده گلایه های مردم و نارضایتی آن ها از مسائل و مشکلات اقتصادی است که بخشی از آن به رکود، عدم رونق در بازار و فعالیت های اقتصادی و بخشی از آن هم به بیکاری بر می گردد که نتیجه این رکود و بیکاری، مشکلات معیشتی و فشارهای اقتصادی بر روی دوش مردم است.
 
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: بنابراین این شعار نشان می دهد که بیشتر اهتمام مقام معظم رهبری بر روی  مسائل اقتصادی و در راستای حل این مشکلات و کاهش فشار بر روی مردم است.
 
 
وی در ادامه در رابطه با وظایف مردم و مسئولین تصریح کرد: شعار اقتصاد مقاومتی امسال از یک ویژگی برخوردار است و این است که مقام معظم رهبری با نظارت دقیق بر مسائل کشور و اشرافی که بر این مسائل دارند ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی و آن عنصرهای اصلی را مورد تاکید و توجه قرار دادند.
 
 
سردار جوانی اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را به معنای درست و در مقطع کنونی با توجه به نیازها پیاده سازی کنیم دو چیز بیش از همه باید مورد توجه قرار گیرد همین دو مقوله ای است که در شعار سال آمده است  یعنی بحث تولید و اشتغال که تولید کشور را از رکود خارج و رونق اقتصادی ایجاد می کند و فضای کسب و کار را بهبود بخشیده و تولید ملی را افزایش می دهد و  این تولید وقتی افزایش پیدا کند و کشور را از رکود خارج کند اشتغال ایجاد می کند و وقتی اشتغال ایجاد و بیکاران بر سر کار رفتند بسیاری از مشکلات معیشتی مردم و محرومیت ها و فشارهای اقتصادی کاهش می یابد.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تشریح کرد: مقام معظم رهبری بخش هایی از کارهایی را که باید انجام شود مورد تاکید قرار دادند و رسانه ها باید به این موارد بیشتر پرداخته و آن را تبیین کنند و زمینه های پیاده سازی آن را فراهم کنند.
 
 
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه مقام معظم رهبری مبارزه با کالاهای قاچاق و واردات بی رویه کشور بود، ادامه داد:این مسئله آسیب جدی و  پاشنه آشیل تولیدات ملی و تولیدات داخلی است زیرا فاچاق کالاها و واردات بی رویه به کشور در حوزه هایی است که ما در داخل امکان تولید را داریم که شاید این جمله مقام معظم رهبری که قاچاق کالا  و ورادات بی رویه کالاهایی که مشابه آن در داخل  تولید می شود حرام شرعی و  قانونی است این تکلیف مسئولین و مردم را مشخص می کند.
 
 
سردار جوانی ابراز کرد: مردم باید به سمت مصرف کالاها و محصولات داخلی روی بیاورند و مسئولین هم باید به صورت جدی با قاچاق کالا و واردات بی رویهمبارزه کرده  و از این طریق از تولیدات داخلی پشتیبانی کنند که برای تحقق این امر باید تسهیلات، زمینه ها و بسترهای قانونی شکل گیری و فعال شدن کارگاه های کوچک و صنایع مختلف را فراهم کنند.
 
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان خاطر نشان کرد: اگر در سال ۹۶ قوای سه گانه و خصوصا قوه مجریه همین دو شعار را در الویت قرار دهند و به راهکارهای مورد تاکید مقام معظم رهبری توجه کنند و در بخش عمومی فرهنگسازی و در بخش تخصصی اقدامات لازم را انجام دهند قطعا امسال وضعیت اقتصادی کشور متفاوت تر از سال های قبل خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/

آرمان کرمان

ارسال نظرات