خبرهای داغ:
معاون اجرایی سپاه ولی عصر (عج)خوزستان گفت: تا پانزدهم فروردین 800 هزار نهال در 4 هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد خوزستان کشت می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۱۰۶۹
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسج در خوزستان ،سرهنگ عبدالرضا حاجتی  اظهار داشت: با دستور و تأکید مقام معظم رهبری بسیج و سپاه در عرصه جدیدی قدم گذاشته‌اند و پس از تجربه موفق در کشت نهال در عرصه 300 هکتاری حالا به دنبال بیابان زدایی از 4 هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه بروز ریزگرد در بهمن ماه سال 95 بار مضاعفی بر مردم تحمیل کرد، گفت: این گرد و خاک زندگی مردم را مختل کرد و سپاه برای رفع این مشکل دست به کار شده است.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه تجهیز کارگاه به سرعت انجام شد، افزود: 10 ناحیه به همراه سپاه 4 استان و 2 لشکر عملیاتی وارد این عملیات شدند و قرار است که سپاه استان‌ها در عرصه‌های 250 هکتاری و نواحی در عرصه‌های 100 هکتاری این عملیات را آغاز کردند.

وی بیان کرد: در برخی از نقاط کارها به مردم واگذار شد و پروژه نهال کاری به صورت مردمی در حال پیشروی است و در نقاطی که مردم دسترسی ندارند، بسیجیان وارد عمل شدند.

سرهنگ حاجتی با بیان اینکه عملیات بیایان زدایی بسیج در خوزستان تا 15 فروردین ادامه دارد، عنوان کرد: پس از پایان 15 روز عملیات آبیاری و نگهداری این نهال‌ها تا 3 سال ادامه پیدا می‌کند که بنا بر استفاده از ظرفیت مردمی در این حوزه هستیم.

وی اظهار داشت: فرمانده‌هان ارشد سپاه‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و یزد به همراه سپاه خوزستان در منطقه حضور دارند و انتظار داریم در روزهای اینده با سرعت بیشتری کار را پیش ببریم.

معاون اجرایی سپاه استان خوستان با بیان اینکه مردم همکاری خوبی با ما دارند، عنوان کرد: انتظار ما این است که دولت توسط دستگاه‌های مربوطه حضور مستقیمی در این نواحی داشته باشند و مشکلات مردم را حل کنند.

وی با بیان اینکه 800 هزار نهال در 4 هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد خوزستان کشت می‌شود، افزود: این نهال‌ها می‌توانند در کاهش دمای اهواز موثر باشند و امیدواریم با نگهداری این نهال‌ها در زمان کوتاهی اثرات ان را ببینیم.

سرهنگ حاجتی با بیان اینکه تاکنون 1000 نفر در اجرای طرح پای کار آمده‌اند، بیان کرد: هدف نخست ما استفاده از نیروی بومی برای اجرای این کار است تا منبع درامدی برای آنان شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها