امام جمعه هرات گفت: رهبری بازهم سال را به اقتصاد گره زدند که نشان دهنده این است که مسئولان در تحقق شعار سال گذشته موفق عمل نکردند و عملکردشان شایسته تحقق شعار سال نبوده و نیست.
کد خبر: ۸۸۴۱۰۶۴
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی توصیه و سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: خدواند در سوره مبارکه مائده آیه 35 می فرماید: ای کسانیکه ایمان آورده اید از خدا پروا کنید و در جستجوی وسیله ای برای تقرب به او باشید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگارشوید.

وی افزود: بر طبق این آیه ایمان،تقوا،توسل و تلاش و کوشش چهار شرط رسیدن به رستگاری است.

امام جمعه هرات در ادامه با تبریک حلول سال جدید خاطر نشان کرد: امیدواریم امسال سالی توأم با اقتصاد مقاومتی ،تولید ،اشتغال، پرنعمت، و دارای برکات زیاد باشد.

جعفری ضمن تبریک ولادت باسعادت امام محمد باقر(ع) به تبیین زندگی این امام همام پرداخت.

وی افزود: باقر به معنای شکافنده علوم است که در دوران حضرت امام پنجم احکام اسلامی شکافته شد و آشکارا در اختیار مسلمانان قرار گرفت.

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه دوم به نامگذاری سال ۹۶ توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: مسائل اقتصاد و معیشت مردم همیشه اولویت اصلی است و نامگذاری مجدد سال به شعار اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت موضوع اقتصاد در جامعه محسوب می شود که مسئولان باید به آن عنایت ویژه داشته باشند.

امام جمعه هرات گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامیدند، تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی در دو سال متوالی نشان از اهمیت اقتصاد مقاومتی و همچنین اهمیت تولید و اشتغال دارد.

حجت الاسلام جعفری گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود تنها راه بهبود معشیت مردم را پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.

وی افزود: پیام مقام معظم رهبری حامل چند نکته اساسی بود که لازم است اینجا بیان شود.اول اینکه مسئله اقتصاد مهمترین و ضرورترین نیاز کشور در زمان کنونی است چرا که محور سال بازهم اقتصاد مقاومتی است،دوم اینکه رهبری بازهم سال را به اقتصاد گره زدند که نشان دهنده این است که مسئولان در تحقق شعار سال گذشته موفق عمل نکردند و عملکردشان شایسته تحقق شعار سال نبوده و نیست.و سوم اینکه کلید حل تمام مشکلات کشور در تولید و اشتغال خواهد بود.

خطیب نماز جمعه هرات خاطر نشان کرد: باید دیدگاهمان را نسبت به تولید داخل و نیروی انسانی و منابع داخلی متمرکز کنیم و امیدمان به جذب سرمایه گذاران خارجی نباشد.

امام جمعه هرات افزود: بر طبق گفته رهبری مهم‏ترین ضرورت و نیاز کشور در حال حاضر مسأله اقتصاد است. و دشمنان هنوز از فشار بر اقتصاد کشور ناامید نشده‏اند و اولویت اول آن‏ها در ضربه زدن به ملت ایران نیز همین مسأله اقتصادی است.

حجت الاسلام جعفری همچنین با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در حرم امام رضا(ع)، گفت: مشارکت حداکثری و توجه به قانون در انتخابات مورد تاکید معظم له است و حضور مردم در انتخابات یکی از دو رکن اصلی مردم سالاری دینی است که باعث فخر ملت ایران با سایر ملل دنیا است.

ارسال نظرات