امام جمعه موقت تهران مدیر و مدبر بودن و قاطعیت در برابر دشمنان و استکبار جهانی را از مهمترین ویژگی‌های یک رئیس جمهور دانست و گفت: تجربه نشان داده است که هر وقت رئیس جمهور همراهی دقیق با ولایت داشته کشور پیشرفت کرده است.
کد خبر: ۸۸۴۱۰۵۱
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  آیت‌الله سید احمد خاتمی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران بارگاه منور ثامن‌الحجج(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: احسن الحال به این معنا است که ما در کنار همه سختی‌ها و مشکلات نعمت‌های الهی را نیز ببینیم و به خاطر این نعمت‌ها شکر گذار خدا باشیم.
 
وی با اشاره به ناامنی موجود در بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه از جمله افغانستان، عراق، ترکیه، بحرین و ... ابراز کرد: کشور ایران در وسط این حلقه آتش مانند گلستان است و امنیتی که در کشور ما وجود دارد از جمله مصادیق احسن الحال است که باید قدر آن را بدانیم.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: احسن الحال در رابطه با خدا این است که انسان همواره خود را در محضر خدا بداند و به این موضوع واقف باشد که خداوند بر همه اعمال و رفتار او ناظر است و سوءالحال نیز به معنای غافل شدن از یاد خدا است.
 
وی در ادامه به تبیین احسن‌الحال و سوءالحال در رابطه با حکومت پرداخت و عنوان کرد: حکومتی دارای احسن‌الحال است، که مردمش با نظام هماهنگ باشند و هنگامی که حکومت همراهی مردم را از دست بدهد در واقع دچار سوءالحال شده است.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به خطبه 216 نهج‌البلاغه ابراز کرد: طبق فرمایش مولا علی(ع) در این خطبه جامعه صلاح پیدا نمی‌کند مگر اینکه مسئولان اصلاح شوند و اگر مسئولان رفتارشان اسلامی نباشد این رفتار آنها به دیگر افراد جامعه نیز  سرایت می‌کند.
 
 وی ابراز کرد: مولای متقیان علی(ع) چهار ویژگی را معرفی کرده‌اند که اگر در مسئولی وجود داشته باشد، زشت و ناپسند و سوءالحال است. اول اینکه بیت‌المال را ملک شخصی خود بداند و وقتی که امکانات بیت‌المال در اختیارش قرار گرفت فکر کند هر کاری می‌تواند با ان انجام دهد.
 
آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: اگر کسانی که به عنوان مسئول انتخاب می‌شوند امین بیت‌المال باشند دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود.
 
وی دومین ویژگی که وجود آن در مسئولان باعث ایجادسوءالحال می‌شود را بدرفتاری آنها با مردم دانست و گفت: باید ترتیبی داده شود که مسئولانی که با مردم رفتار خوبی ندارند کنار گذاشته شوند.
 
کنار گذاشتن افرادی متدین را از دیگر مصادیق سوءالحال برای یک نظام حکومتی است که آیت الله خاتمی به آن اشاره کرد و افزود: مسئولان باید بدانند که سر سفره متدینین نشسته‌اند و همین افراد بودند که 8 سال جنگ را با تمام سختی‌هایی که داشت به خوبی اداره کردند.
 
وی چهارمین مصداق سوءالحال برای یک حکومت را به کارگیری افراد خطاکار دانست و گفت: حکومتی که این گونه افراد را به کار بگیرد محکوم به نابودی و زوال خواهد بود.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی گفت: ایشان در این سخنرانی از مردم گلایه داشتند که چرا آنطور که شایسته است از تولید ملی و تولید داخلی حمایت نمی‌کنند در صورتی که حمایت از تولید ملی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.   
 
وی افزود: البته تولیدگران داخلی هم باید به این نکته توجه داشته باشند که کالای تولیدی انها باید مرغوب باشد و مدیران هم باید حمایت از تولید ملی را در اولویت کاری خود قرار دهند.
 
عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شرکت گسترده مردم در این انتخابات به معنای حمایت از نظام  است و مهمتر از آن انتخاب رئیس جمهوری در شان این مردم است که مدام از حقوق آنها و ارزش‌های انقلاب دفاع کند.
 
وی ولایتمداری، مدیر و مدبر بودن و قاطعیت در برابر دشمنان را از مهمترین ویژگی‌های یک رئیس جمهور دانست و بیان کرد: تجربه نشان داده است که هر وقت رئیس جمهور همراهی دقیق با ولایت داشته کشور پیشرفت کرده است.
 
خطیب حرم مطهر رضوی ولایتمدارترین رئیس جمهور را اصلح‌ترین رئیس جمهور دانست و ادامه داد:  کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید با تدبیر بتواند مشکلات مردم را حل کند و در برابر دشمنان با قاطعیت رفتار کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها