خبرهای داغ:
محمدحسین مطهرنیا دبیر امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) ، در خصوص هدف طرح راهیان نور گفت: هدف از کاروان های راهیان نور، ایجاد فرهنگ جهاد و شهادت است.
کد خبر: ۸۸۴۱۰۱۳
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
محمدحسین مطهرنیا دبیر امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار بسیج مستقر در خرمشهر، در خصوص هدف طرح راهیان نور گفت: هدف از کاروان های راهیان نور، ایجاد فرهنگ جهاد و شهادت است.
وی گفت: وقتی انسان در مقابل کارهای روزمره قرار می گیرد و خسته از عملمرد روزانه می شود، نیاز به معنویات در وجودش نمودار می شود. در حال حاضر بهترین مکان برای رسیدن به معنویاتی که لحظه ای انسان، خود را با معبود خود تنها ببیند، مناطق عملیاتی است که یک جهش معنوی در آن فضاها در نهاد انسان به وجود  می آید.
نقش امر به معروف و نهی از منکر در کاروان های راهیان نور چیست؟
خود موضوع راهیان نور، امربه معروف است.
همین که شخص دراین فضا قرار می گیرد و با توجه به حالات معنوی موجود در این فضا، تصمیم می گیرد که نوعی هودسازی را در خود آغاز کند، یعنی امر به معروف و نهی از منکر.
حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق عملیاتی و در میان جنع کاروان های راهیان نور نشانه چیست؟
اهمیتی که رهبر قائل هستند،  تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت است. در این فضاها هر مسی وارد می شود، تحولی ماندگار در درونش ایجاد می شود. کسی که جویای راه سعادت است، در این راه گام می نهد. سرزمین های نور، راهی بی انتها تا مقصد نهایی است.
چرا به مناطق عملیاتی، سرزمین های نور می گویند؟
چون خداوند نور است و شهدا به این نور وصل شده اند. به دلیل فضای معنوی این اماکن و نورانیتی که در نیت شهدا بوده، چراغ زندگی ما در این سرزمین هاست. معنویت این فضا، مناطق عملیاتی را مانند نوری در میان خاک درخشان کرده است.
اردوهای راهیان نور تا چه حد در فرهنگ جوانان تاثیرگذار بوده است؟
این سفر جهش معنوی خاصی دارد و تاثیرگذاری خاصی در فرد و خانواده دارد. مطمئنا ایجاد فرهنگ ایرانی اسلامی در این مسیر، با الهام از سیره شهدا در جوانان پررنگ تر می شود.
اگر راهیان نور نبود چه اتفاقی می افتاد؟
وقتی وارد فضای راهیان نور در منطقه می شویم، صددرصد تاثیر گذاری زیادی می بینیم. هر بار که به این فضا وارد می شویم، درسی تازه از این فضا بر ما نمایان می شود.هر کدام از افرادی که به این فضا می روند، معتقدند که شهدا حاجت آنهارا می دهند.
 
1001/پ30/ب/143
ارسال نظرات
پر بیننده ها