خبرهای داغ:
بهزاد مشهدی آقایی گفت: مهمترین نقش را راویان دارند. اگر راوی خوب بتواند روایتگری کند و اگر بتواند با بیان شیوا و احساسات معنوی، اهداف شهدا را به مسافران منتقل کند، اثر دهی راهیان نور دو چندان خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۰۹۷۳
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹
 بهزاد مشهدی آقایی مسوول بسیج فرهنگیان شهرستان قزوین و راوی راهیان نور در گفتگو با خبرنگار بسیج مستقر در خرمشهر:
در خصوص کلیت طرح و هدف از این طرح توضیخ بفرمایید؟
راهیان نور برنامه ای است که چند سالی است سپاه با کمک نهادهای دیگر آن را برنامه ریزی و اجرا می کند. هدف از این طرح آشنایی با اندیشه شهدا و فرهنگ شهادت است. به همین جهت به سپاه استان ابلاغ شد تا اقشار مختلف را به مناطق عملیاتی اعزام کنند. این اقدام در جهت آشنایی همه اقشار بخصوص قشر جوان با عملکرد مقاومت شهدا می باشد. امروز با وجود همه ابزار و آلات، باید از نظر فرهنگی بسیار قوی باشیم تا شهیدوار در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان مقاومت کنیم.
نقش راهیان نور در برابر تهاجم فرهنگی دشمن را چگونه ارزیابی می کنید؟
بهترین راه مقابله با جنگ نرم، همین راهیان نور است. مطالبی که در داخل اتوبپس ها بیان می شود و نقشه دشمنان را گوشزد می کند، در کنار دیدار از این مناطق بسیار مفید است. راهکار مقابله با جنگ نرم در این فضا بیان می شود. فضای مجازی که به وجود آمده را در این فضا می توان هدف یابی کرد. این فضا می تواند مقرّی باشد برای حمله به تهاجم فرهنگی دشمن. اعتقادات دشمن، مادی و دنیوی است.
نقش راویان در فرهنگ سازی راهیان نور چیست؟
مهمترین نقش را راویان دارند. اگر راوی خوب بتواند روایتگری کند و اگر بتواند با بیان شیوا و احساسات معنوی، اهداف شهدا را به مسافران منتقل کند، اثر دهی راهیان نور دو چندان خواهد شد.
آموزش به راویان به چه صورت است؟
آموزش به راویان در اوایل دوره، بسیار مختصر بود. عملکرد راویان پالایش نمی شود تا بتوان راویانی را انتخاب کرد که روایتگر واقعی مناطق جنگی هستند.به دلیل گستردکی ماموریت و حجم بالای بازدیدکنندگان، راپیانی که بتوانند بیان کننده باشند نداریم.
راویان زیر نظر چه ارگان یا سازمانی آموزش می بینند؟
راویان زیرنظر سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آموزش می بینند. عملکرد این سازمان ضعیف است. اگر بتوان در مورد راویان از سوی مسافران نظرسنجی کرد، در بالا بردن سطح بیان راویان و عملکرد مسوولان بسیار موثر است.

خاطره ای برای ما بیان کنید.
به عنوان یک راوی و خدمتگزار شهدا، می توانم بگویم که در طول سالهایی که افتخار خدمت رسانی به کاروان های راهیان نور داشته ام، خاطرات زیادی برایم ایجاد شده ولی عمده خاطراتم تحولی است که در دانش آموزان و دانشجویان به وجود آمده و گاهی مدتها بعد از بازگشت از مناطق راهیان نور، خانواده ها با ما تماس می گیرند و به دلیل وجود این تحولات در رفتار و اخلاق جوانشان بسیار دعاگو هستند.
تاثیر راهیان نور در فرهنگ سازی اسلامی بسیار موثر است. این تاثیرات، شامل چند روز کار و حضور در این فضاها است.
سخن پایانی:
اگر بعد از بازگشت از مناطق عملیاتی بتوان برای خانواده ها آموزش هایی را ترتیب داد تا جو ایجاد شده برای دانش آموزان و جوانان ماندگار شود، دیگر نیاز به طی مسیرهای طولانی و پر هزینه دیگر برای درمان ناهنجاری های جوانان نخواهد بود. راهیان نور دانشگاه انسان سازی است. اثر این فضاها از نشست ها و همایش ها بسیار بیشتر است. به شرطی که کسانی که در این راه گام برمی دارند، اخلاق مدار باشند و حافظ آنچه که در آنها تاثیر گذار بوده، باشند.
 
1001/پ30/ب/136
ارسال نظرات
پر بیننده ها