خبرهای داغ:
مدیر تایید محتوای محصولات فرهنگی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع):

راهیان نور الگوی مناسب برای زندگی فردی و اجتماعی

علی اکبر قبادی گفت: اردوهای راهیان نور می تواند یک الگوی مناسب را در کنار زندگی فردی و اجتماعی برای جوانان طراحی کند. خلا دین و اعتقادات در جامعه امروزی بسیار مشهود است و راهیان نور می تواند این خلا را پر کند.
کد خبر: ۸۸۴۰۹۷۱
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
سروان پاسدار علی اکبر قبادی مدیر تایید محتوای محصولات فرهنگی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار بسیج مستقر در خرمشهر:
کلیت طرح را بیان بفرمایید.
هدف از برگزاری این طرح، آشنایی نوجوانان و دانشجویان و دوستداران جبهه و شهادت با فرهنگ جهاد و شهادت است. این طرح از سال ۷۴ شروع شده است ولی جدیت در اجرای این طرح از سال ۷۸ پیگیری شد.

اثرات عملیات فرهنگی راهیان نور در سبک زندگی اسلامی چه بوده است؟
آشنایی جوانان با سبک زندگی اسلامی امری ضروری است اما به شرط این که راهکارهای آشنایی با این امر در زندگی آنها عملی گردد. اردوهای راهیان نور می تواند یک الگوی مناسب را در کنار زندگی فردی و اجتماعی برای جوانان طراحی کند. خلا دین و اعتقادات در جامعه امروزی بسیار مشهود است و راهیان نور می تواند این خلا را پر کند. در خاطرات همسران شهید را می شنویم که در کنار مشقاتی که شهید برای جنگ داشتند، به خانواده و تربیت فرزندان نیز بسیار اهمیت می دادند، این خود می تواند الگویی برای همه کسانی باشد که به دنبال هدایت هستند.

اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه چه تاثیری داشته است؟
راهیان نور می تواند در ترویج این فرهنگ بسیار موثر باشد ولی از نقطه ایده آل و آرمانی هنوز فاصله دارد. اما در این که توانسته نسل جوان را با مفاهیم ایثار و شهادت و عشق به اهل بیت آشنا کند، شکی نیست. الگوی ما، اهل بیت هستند و در این اردوها جوانان با اهل بیت و فرهنگ شهادت آشنا می شوند چرا که سراسر جبهه های ما عشق به اهل بیت و امام حسین بوده واین در مناطق جنگی که راهیان به دیدن آن می روند، مشهود و ملموس است.
 
1001/پ30/ب/136
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار