خبرهای داغ:
مسوول معاونت سیاسی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع):
افتخار شریفی گفت: اردوهای راهیان نور، بهترین راه فرهنگ سازی است. چیزی که در این راستا ارزش دارد، باید برای انتقال این فرهنگ به نسل جدید ابزاری کارساز داشته باشیم بهترین این ابزار، استفاده از هنر است.
کد خبر: ۸۸۴۰۹۶۶
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
ستوان یکم پاسدار افتخار شریفی مسوول معاونت سیاسی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار بسیج مستقر در خرمشهر:
در مورد کلیت طرح راهیان نور توضیح بفرمایید؟
این طرح، ظرفیت عظیمی است که از طریق آن، انتقال آثار دفاع مقدس، فرهنگ ایثار، ترویج فرهنگ شهادت در بین همه اقشار جامعه به خصوص جوانان  انجام می گیرد.

اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه چه تاثیری داشته است؟
تاثیر اردوهای راهیان نور از بسیاری از اردوهایی که در سال برای قشر جوان در نظر گرفته می شود، غنی تر است چون چیزی که از دل این اردوها بیرون می آید، آشنا کردن نسل جدید با دفاع مقدس است و تجربه ای برای نسل جدید است تا بدانند که نسلی که از میهن دفاع کردند با تمام وجود و بدون هیچ اجباری این راه را انتخاب کردند و به خاطر الهی بودن هدفشان، همیشه در تاریخ زنده و جاودانند.
آیا این اردوها در حوزه فرهگ سازی دفاع مقدس، موفق بوده است؟
اردوهای راهیان نور، بهترین راه فرهنگ سازی است. چیزی که در این راستا ارزش دارد، باید برای انتقال این فرهنگ به نسل جدید ابزاری کارساز داشته باشیم. بهترین این ابزار، استفاده از هنر است. هر چیزی که در قالب هنر به جامعه نشان داده شود، ماندگارتر است. همچنان که جانفشانی یک رزمنده در مقابل یک لشکر یک هنر است و این جانفشانی در اذهان همیشه ماندگار است.

در حوزه سیاسی چه فعالیت هایی برای شناساندن فرهنگ دفاع مقدس در قالب این اردوها صورت گرفته است؟
در حوزه سیاسی، بروشورهایی با محتوای سیاسی در اختیار راهیان نور قرار می گیرد.در طول مراسم نیز، در حوزه سیاسی نشست های روشنگری و بصیرت افزایی نیاز است تا بدانند علت جنگ چیست؟ چه عاملی باعث شد تا این فرهنگ ماندگار شود؟ چه عاملی باعث مقاومت رزمندگان شده است.

آیا دغدغه های مقام معظم رهبری با اردوهای راهیان نور مرتفع می شود؟
ما در هوایی که آلوده باشد نمی توانیم تنفس کنیم. فضای فرنگی کشور نیز چنین است، اگر آلوده شود، افراد سالم و معتقد نمی توانند در آن زندگی کنند. برپایی و استمرار این اردوها برای جلوگیری از فضای آلوده فرهنگی در کشور بسیار مهم و جایز است.
 
1001/پ30/ب/132
ارسال نظرات
پر بیننده ها