رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر گفت: ایستگاه‌های ایمنی و سلامت در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بیشترین مراجعه‌کنندگان مسافران نوروزی را داشته‌اند.
کد خبر: ۸۸۴۰۸۶۴
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود حبیبی با اشاره به اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار داشت: این طرح با شعار بی‌گدار به جاده نزنیم توسط جوانان هلال احمر در ایام نوروز با هدف آگاه‌سازی مردم جهت پیشگیری از سوانح جاده‌ای و درنتیجه ایمنی و سلامت مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح ملی که از 25 اسفند ماه آغاز شده است هزار پایگاه ثابت و سیار در مبادی ورودی و خروجی شهرها؛ همچنین مکان‌های پرتردد پیش‌بینی شده و 20 هزار جوان داوطلب هلال‌احمر در قالب این طرح به ارائه خدمات مسافران نوروزی می‌پردازند.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر با بیان اینکه تاکنون مسئولان زیادی از این ایستگاه‌ها بازدید کرده‌اند گفت: سردار اشتری فرمانده ناجا در بازید از یکی ا ز پایگاه‌های سلامت به کاهش تلفات جاده‌ای اشاره کرده و عنوان داشت که سرنشینان خودروها در طول سفر در صورتی که متوجه خواب‌آلودگی راننده شدند به او تذکر داده و رانندگان نیز پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه سفر ادامه دهند و به پیام‌های پلیس که از طریق رسانه‌های گروهی پخش می‌شود توجه کنند.

حبیبی با تاکید بر اینکه طرح پیشگیرانه جمعیت هلال‌احمر از تصادفات در ایام نوروز از شاخصه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است گفت: پیش‌بینی می‌شود در این پایگاه‌ها ملاقات رو در رو با بیش از 5 میلیون مسافر صورت گیرد که ارتقاء آگاهی مسافران و فرهنگ‌سازی در کاهش آ‌مار تصادفات موثر است.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های ایمنی و سلامت استان مازندران، گیلان و گلستان بیشترین مراجعه‌کننده مسافران نوروزی را داشته و از بخش‌های سلامت‌محور،‌ ایمنی‌محور،‌ فرهنگی و اطلاع‌رسانی مسافران بهره‌مند شدند.

ارسال نظرات