خبرهای داغ:
مهدی سعیدی مهر گفت: یاد و خاطره شهدا را حفظ کردن کمتر از شهادت نیست، بزرگترین عملیات فرهنگی کشور راهیان نور است. زنده نگه داشتن یاد شهدا، هدف و خط مشی ما می باشد.
کد خبر: ۸۸۴۰۷۹۷
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱
خبرنگار بسیج مستقر در خرمشهر، گفتگویی با مسوول اردویی و مسوول حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس سپاه ناحیه امام حسن ترتیب داده که از نظر می گذرد.
با توجه به مسوولیت شما درخصوص هماهنگی های اردویی راهیان نور، نقش راویان در ترویج فرهنگ شهادت را بیان بفرمایید؟
 با توجه به فرمایش ولایت فقیه در خصوص شهدا که می فرمایند:یاد و خاطره شهدا را حفظ کردن کمتر از شهادت نیست، بزرگترین عملیات فرهنگی کشور راهیان نور است. زنده نگه داشتن یاد شهدا، هدف و خط مشی ما می باشد.
در راهیان نور، ابتدا باید فرهنگ راهیان راه اندازی شود. یکی از این راههای ایجاد فرهنگ، دیدن آن صحنه هاست. همین که زائری به این مناطق می رود و به لحاظ آب و هوایی، فقط چند روز سختی های این مناطق را لمس می کند، انگیزه ای در ذهن زائر ایجاد می شود که شهدا چگونه مدت ها در آن شرایط سخت توانستند در مقابل دشمنی که تا دندان مسلح بود، ایستادگی کنند.
مقایسه آماری سفرهای امسال با سال قبل چیست؟
با توجه به استقبال زیادی که ایجاد شده و حجم زیاد درخواست ها برای ثبت نام مجدد، امسال آمار سفرهای راهیان نور، ۲۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
نقش راهیان نور در ارتقأ سطح فرهنگ جامعه چیست؟
برای ساخت یک جامعه سالم، باید فرهنگ به وجود آورد. اگر ما این فرهنگ را به وجود نیاوریم، غرب با تمام تجهیزات، این فرهنگ را به وجود خواهد آورد. در حالی که غرب در ۸ سال دفاع مقدس، از طریق هیچ رسانه ای، مظلومیت شهدای  ما را بیان نکرد. طبیعتا عملی که از دل و جان انجام بگیرد، در زندگی شخص هم تاثیر خواهد داشت. تاثیری که این فضا در دلها دارد، فرهنگی است که ایجاد شده است.
در حوزه حفظ آثار چه فعالیت هایی در این زمینه صورت گرفته است؟
ما به تاریخ دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه نگاه می کنیم.گنجینه یک چیز باارزش است. طبیعتا باید دسترسی به این گنجینه ورودی و خروجی داشته باشد. فعالیت این حوزه مقطعی نیست بلکه به طور مستمر و دائمی است. در بحث راهیان نور، مدیریت با فرماندار است و دبیر اجرایی آن، سپاه می باشد. تمام ادارات کمک می کنند تا کاروان های راهیان نور به بهترین نحو صورت پذیرد. ستاد پشتیبانی راهیان نور متشکل از تمام معاونت های فرهنگی، محتوایی، اردویی، عقیدتی و غیره می باشد. بخش فرهنگی سپاه نیز بسته های فرهنگی برای هر زائر در نظر گرفته است که در طول سفر بین زایرین مناطق عملیاتی توزیع می شود.
رابطه بین راهیان نور و حف فرهنگ ایرانی اسلامی چیست؟
آخرین واژه ای که مقام معظم رهبری در بخث فرهنگ فرمودند، ولنگاری فرهنگی است. ایشان می فرمایند: من دغدغه فرهنگ دارم.
در دوره ای که هجمه های ضد فرهنگی زیادی بر کشور وارد می شود، چه چیزی فرهنگ را می سازد؟ قطعا رزمنده ای که می آید با گذشته ای که یک شهید دارد. فرهنگ ایرانی اسلامی، فرهنگ غربی نیست. دغدغه رهبر به دلیل ورود فرهنگ غرب است. راهیان نور بهترین فضا برای ایجاد و تحکیم فرهنگ صحیح دفاع مقدس در جهت خفظ ارزش های ایرانی اسلامی است.
 
1001/پ30/ب/98
ارسال نظرات
پر بیننده ها