خبرهای داغ:
مسوول فرهنکی و اجتماعی سپاه ناحیه امام حسن (ع):
مسوول فرهنکی و اجتماعی سپاه ناحیه امام حسن (ع): برای ۱۰۰۰ نفر از بازدیدکنندگان، بسته های فرهنگی در نظر گرفته شده که شامل ۲۰ قلم محصولات فرهنگی، چفیه، سربند، جاسوییچی می باشد.
کد خبر: ۸۸۴۰۷۹۳
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶
خبرنگار بسیج مستقر در خرمشهر، گفتگویی با سید جواد خسروی، مسوول فرهنکی و اجتماعی سپاه ناحیه امام حسن (ع) ترتیب داده که از نظر می گذرد.
هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور چیست؟
بحث راهیان نور، بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است و در سال تعداد زیادی از سراسر کشور، سال جدید را با عطر و بوی شهدا آمیخته کرده و به مناطق جنگی سفر می کنند. در سال ۹۵ در ابتدای سال اعزام کاروان ها صورت گرفت. پاییز سال ۹۵ اعزام دانش آموزی داشته ایم. در ابتدای سال ۹۶ بازدیدهای عمومی مردم از این مناطق را خواهیم داشت.
چه تعداد بازدیدکننده از این مناطق ثبت نام کرده اند؟
قریب به ۱۰۰۰ نفر از طریق کاروانی و ۴۰۰ نفر به طور خودجوش دراین کاروان ها حضور دارند. روز اول بازدید از مناطق عملیات والفجر ۸، اروندکنار، شلمچه و کربلای ۵ و روز دوم طلاییه، هویزه، دهلاویه، پاسگاه زید بازدید خواهد شد.
در این خصوص برای  ۱۰۰۰ نفر از بازدیدکنندگان، بسته های فرهنگی در نظر گرفته شده که شامل ۲۰ قلم محصولات فرهنگی، چفیه، سربند، جاسوییچی می باشد.
امسال شعار محوری راهیان نور، من انقلابی ام، می باشد که بسته های آماده شده با همین محوریت است. این اعزام از مساجد و پایگاه های مختلف با همکاری بسیج و شهرداری قزوین انجام می گیرد و این حرکت با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، نیاز به تعامل سایر دستگاه ها دارد.

 راهیان نور  چه تاثیری بر سبک زندگی جامعه امروزی می تواند داشته باشد؟
سبک زندگی شهدا، کسانی که به تمام معنا عاشق خداوند هستند، سبک زندگی نبوی می باشد. شهدایی که از همه وجود گذشتند تا به لقاا.. برسند. کسانی که با کمترین امکانات با توگل به قدرت بی انتهای خداوند، با تمام وجود از کیان و مملکت خود حفاظت کردند.
سبک زندگی ایرانی اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری می باشد، سبک زندگی شهداست که در درجه اول، حرف امام امت را گوش دادند. در مرحله دوم این تاثیرات، امام امت از ما اقتصاد مقاومتی می خواهد. مسافران راهیان نور می توانند، زینب وار با استفاده از سبک زندگی شهدا، با کمترین امکانات بهترین بازدهی را داشته باشند و این فرهنگ را به دیگران را نیز انتقال دهند.

الگوسازی اقتصاد مقاومتی به چه صورت باشد؟
در مسائل فرهنگی، به جای این که چشممان به دشمنانمان باشد، از تولیدات ایرانی استفاده کنیم. با این کار روی توان و پتانسل های جوانان خودمان سرمایه گذاری می کنیم. این تاکید مقام معظم رهبری است. بنابراین حزب اله بدنه مردم است. همین مردم در ۲۲بهمن، حماسه آفریدند و همیشه حامی ولایت فقیه بوده اند. این خود ما هستیم که برا اقتصاد مقاومت الگوسازی می کنیم.

نقش راهیان نور در فرهنگ سازی شهادت چیست؟
همانطور که از اسمش مشخص است کسانی که آنجا می روند به جز خاک چه می بینند. اما این را می دانند که نگاه اهل بیت به این خاک بوده است. همه اینها پیام دارد. غروب شلمچه، گمرک خرمشهر، غروب پاسگاه زید، کانال کمیل اینها همه پیام دارند. به آب اروند که نگاه می کنیم بچه های کربلای ۴ قزوین را به یاد می آوریم. این پیامها در دل و جان جوان و نوجپان نقش می بندد. ونجا دیگر اجباری برای درک مفهومی وجود ندارد بلکه به خاطر الهی بودن نیت شهدا، پیامشان ناخودآگاه با حضور در این مناطق بر قلب زائران حک می شود.
حوزه فرهنگی چه فعالیت های انجام داده است؟
حوزه فرهنگی، همان خیزش مردمی و رویکرد مردم است و به همان اندازه فعالیت فرهنگی صورت گرفته است. سپاه همه ساله با مدیریت به روزتر، کارهای را پیش می برد. امسال برنامه ریزی ها در سطح نیروهای مسلح بسیار ویژه است. با فعالیت های فرهنگی انجام گرفته در طول سال و رویکرد مردم در این زمینه، ناخودآگاه فرهنگ اقتصاد مقاومتی و شهادت و هر آنچه که برای بهتر زیستن لازم است در زندگی مردم نمودار می شود. برای تحقق فعالیت های فرهنکی در راستای فرهنگ سازی و حمایت از تاکیدات رهبری، تعامل دستگاه ها نیاز است.
 
1001/پ30/ب/94
ارسال نظرات
پر بیننده ها