قائم مقام موسسه امیر بیان قم گفت: اردو راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی در مقابله با دشمنان است.
کد خبر: ۸۸۴۰۷۶۵
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

حجت‌الاسلام رمضانعلی کلاته در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه راهیان نور می تواند از تهاجمات فرهنگی جلوگیری کند، گفت: صاحبان زر و زور و تزویر برای رسیدن به اهداف خُرد و کلان خود از همه اهرم ها به ویژه سیاست راهبردی تهاجم فرهنگی بهره می گیرند زیرا این عنصر مناسب ترین راهکار برای تحقق سلطه افزون خواهان در جهان است.

وی افزود: این اردوها از معنوی ترین برنامه های فرهنگی برای قشر جوان جامعه است و برگزاری این قبیل برنامه ها می تواند تقویت کننده معنویات و ارتقاء دهنده ارزش های والای دفاع مقدس در نسل جوان کشور باشد.

قائم مقام موسسه امیر بیان قم تصریح کرد: بدون شک بصیرت‌افزایی جوانان مهمترین راهكار راهیان نور در مقابله با دشمن است چراکه سخت ‌ترین حملات فرهنگی دشمن متوجه جوانان این مرز و بوم است.

حجت‌الاسلام کلاته با اشاره به اینکه دشمنان روی جوانان ما می خواهند سرمایه گذاری کنند ولی آنها باید هوشیار باشند، گفت: متاسفانه نخستین قربانیان تهاجم فرهنگی "جوانان" هستند زیرا آنان سرمایه های عظیم هر جامعه و همین طور مانع تحقق اهداف سلطه جویان به شمار می روند.

وی با اعلام اینکه راهیان نور از ماموریت‌های بزرگ و مهم فرهنگی است، گفت: جوانان و نوجوانان در قالب این حرکت بزرگ فرهنگی از نزدیک با واقعیات، ارزش ها و دستاوردهای حماسه دفاع مقدس آشنا خواهند شد.

حجت‌الاسلام کلاته با اشاره به اینکه اعزام کاروان به مناطق جنگی در کشور هر سال نسبت به سال قبل رونق بیشتری پیدا می کند، افزود: امنیت، رفاه و آسایش زندگی مرهون فداکاری و ایثار رزمندگان، شهدا و جانبازان است.

وی افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور و حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، ابزاری برای مقابله با تهدید نرم دشمن و هجمه های فرهنگی آنان است.

قائم مقام موسسه امیر بیان قم ادامه داد: امروز قشر فرهیخته ما از جمله اساتید دانشگاه، فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان و از پیرو جوان از قشرها و شهرهای مختلف، به مناطق عملیاتی مشرف می شوند و میزبان اصلی این مناطق که شهدا هستند، از آنها قطعا استقبال خواهند کرد و ما باید قدردان این توفیق باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه فرهنگی دشمن ادامه داشته و در قالب اردوهای راهیان نور می توانیم بزرگترین عملیات فرهنگی را علیه دشمنان مدیریت کنیم، گفت: باید از اعزام کاروان های راهیان نور به این نتیجه برسیم که روحیه ایثار و مقاومت در نسل جوان ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام کلاته با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور تداوم راه شهدا است، گفت: اردوهای راهیان نور یک کار بزرگ است و باید در کنارش مسائل امنیتی نیز رعایت شود.

قائم مقام موسسه امیر بیان قم اعزام کاروان راهیان نور را حرکتی ماندگار توصیف کرد و گفت: این کار فرهنگی در سال‌های گذشته توانسته نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ایجاد کند و امروز نیز باید آن را ادامه دهیم و فرزندانمان را با ارزش‌های دفاع مقدس بیشتر آشنا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در این مکان مقدس شاهد آن هستیم که خانواده هایی با طفل کوچک خود با تمام سختی راه در این مناطق حضور پیدا کردند و زمانی که دلیل این عمل را جویا می شدیم، می گفتند آمده‌ایم فرزندانمان را با آب این سرزمین متبرک سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات