کارشناس مسائل دینی:

راهیان نور شناسنامه و هویت ملی ایران است

کارشناس مسائل دینی گفت: راهیان نور شناسنامه و هویت ملی ایران است.
کد خبر: ۸۸۴۰۷۴۴
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶

حجت‌الاسلام مهدی رفیعی در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی در منطقه دهلاویه با بیان اینکه در تاریخ هر کشوری اتفاقاتی رخ می‌دهد که مسیر آن را به کلی عوض می کند، گفت: در تاریخ ایران اتفاقات خوب و بد بسیاری روی داده که مسیر تاریخ را عوض کرده است، یکی از مهمترین آن رویدادها دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه ملت ایران هرگز نباید دوران دفاع مقدس را از یاد ببرد، افزود: اگر این مقطع حساس از تاریخ کشور به فراموشی سپرده شود قطعا آیندگان نخواهند توانست تاریخ را به درستی ترسیم کنند.

کارشناس مسائل دینی رسالت امروز مردم و مسئولان را ترسیم درست و واقعی تاریخ و ثبت اتفاقات خوب و بد برای نسل‌های بعدی دانست و گفت: انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در کشور ما زمانی اتفاق افتاد که همه نهادها و تشکیلات نو پا بودند و دشمنان فکر می کردند در زمان اندکی این انقلاب را از پای در خواهند آورد.

وی افزود: برخلاف همه تصورات با رهبری حضرت امام(ره) تفکر دینی و الگوپذیری از واقعه عاشورا، مردم تحول بسیار مهمی را به وجود آوردند و این تحول بی نظیر باید به آیندگان منتقل شود.

کارشناس مسائل دینی اردوهای راهیان نور و کار در این حوزه را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: اردوهای راهیان نور موضوع دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن دوران را تسهیل و ماندگار می کند.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند روزهای بزرگ و تاثیر گذار دوران دفاع مقدس از جمله ایام الله و روزهای تاریخ ساز ملت ایران است و به هیچ وجه نباید گذاشت این تاریخ سراسر حماسه به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: برنامه ریزی، سازماندهی و اعزام میلیون ها جوان علاقمند به جولانگاه رزمندگان اسلام یک معروف بزرگ و رزمایش عظیم فرهنگی ملت ایران است.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی، افزود: دشمنان ما به انواع مختلف تلاش می کنند که با جریان سازی فرهنگی، انگیزه جوانان مستعد ایرانی را برای برقراری ارتباط با آثار و ارزش های دفاع مقدس کمرنگ نمایند.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: حرکت خودجوش و سراسری کاروان‌های راهیان نور مبدّل به یک جریان بالنده و ارزشمند فرهنگی شده است. این جریان مقدس ماندنی است و هر ساله بر عزت و عظمت آن افزوده می شود.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس، سرشار از مقاومت، ایستادگی و مظلومیت ملتی است که ناجوانمردانه از هر سو مورد تهاجم قرار گرفت، صدام معدوم به نمایندگی از استکبار جهانی و ارتجاع منطقه ای در شرایطی مرزهای کشورمان را پشت سر می گذاشت که تقریبا هیچ یک از عناصر دفاعی در کشور، آمادگی مقابله با ماشین جنگی او را نداشت.

کارشناس مسائل دینی افزود: هرکسی که دل در گرو انقلاب و شهدا دارد باید به این روند افتخارآمیز کمک نماید، دفاع مقدس و یادمان های دوران جنگ تحمیلی در غرب و جنوب کشور برای مردم ما همچون بقاع متبرکه ائمه معصومین (ع) الهام بخش و مقدس است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این یادمان ها، شناسنامه و هویت ملی است. با بازدید از این مناطق، فرصتی مناسب برای انتقال آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌هایی است که اطلاع و آگاهی چندانی از آن شرایط سخت و جان فرسا نداشته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات