زائر راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور لازمه تقویت اعتقادی نسل جوان است.
کد خبر: ۸۸۴۰۷۰۱
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

مهدی موسی‌زاده دانش‌آموز کرجی ۱۷ ساله در اردوهای راهیان نور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ در منطقه اهواز با اشاره به اینکه برای نخستین بار توفیق حضور در مناطق عملیاتی را پیدا کرده است، گفت: برای نخستین بار است که به خوزستان می‌آیم و به زیارت یادمان‌های شهدا در شلمچه، طلائیه، شهید اسکندرلو، شرهانی، فکه، نهرخین، اروند و علقمه(کربلای چهار) رفته‌ام.

وی با بیان اینکه یادمان‌های شهدا حال و هوای معنوی خاصی دارند، ادامه داد: اگر شهدا من را مجدد دعوت کنند دوست دارم دوباره به زیارت این یادمان‌ها بیایم چراکه از فضایی روحانی و معنویت بالایی برخوردار هستند.

موسی زاده بیان کرد: به راهیان نور آمده‌ایم تا روزهای نخست بهار و ایام نوروز را در کنار شهدا و در یادمان‌های شهدا باشیم و توشه‌ای را به یادگار ببریم و در طول سال در زندگی روزمره خود از آن فیض ببریم و راه‌شان را ادامه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که در کدام یادمان حس و حال بهتری داشته‌اید؟ گفت: بهترین منطقه یادمان شهدای شلمچه است زیرا بوی چادر خاکی مادر شهدا بی‌بی حضرت فاطمه‌زهرا(س) را در این مکان مقدس حس کردم.

این جوان کرجی تصریح کرد: انسان در یادمان شهدای شلمچه حال و هوایی را حس می‌کند که در هیچ جای دنیا نمی‌تواند به آن دست پیدا کند. سفر راهیان نور یک سفر معنوی است، معنویتی که مستقل از زیارتی بودن سفر می‌توان از آن صحبت کرد، معنویتی که فقط شیعیان را در بر نمی‌گیرد، بلکه اهل تسنن، گردشگران خارجی هم در این مناطق حضور پیدا می‌کنند.

موسی‌زاده با اشاره اثرگذاری راهیان نور گفت: یکی از زائرانی که در این مناطق حضور داشت از کشوری دیگر بود که برای تفریح تصمیم گرفته بود به شمال ایران سفر کند اما دوست ایرانی او پیشنهاد داده بود که به این سفر معنوی بیاید و او نیز با حضور در این مناطق، تحت تاثیر فضای معنوی این مناطق با گفتن شهادتین مسلمان شد.

وی افزود: حضور در منطقه عملیاتی موجب تاثیرات عمیق اعتقادی، روحی و روانی و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در بین مردم و خصوصا جوانان خواهد شد.

این زائر راهیان نور با اشاره به ضرورت برپایی اردوهای راهیان نور گفت: برپایی اردوهای راهیان نور سبب انتقال روحیه شجاعت، ایثار،‌ از خودگذشتگی و فداکاری شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به مردم می‌شود که اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان و نوجوانان با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور بیشتر با این روحیه آشنا می‌شوند.

وی افزود: امروز در کشور ایران اسلامی راهیان نور به بزرگ‌‌ترین عملیات اثرگذار فرهنگی تبدیل شده است به‌طوری که همه اقشار و دستگاه‌ها در این امر سهیم هستند.

وی با مهم برشمردن برگزاری اردوهای راهیان نور برای جوانان و نوجوانان خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی امروز تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی فراگیر در اختیار خود، نقش دفاع مقدس و ایثار و جان‌فشانی شهدا را در اذهان نسل جوان انقلابی کمرنگ کنند تا از این طریق به اهداف خود برسند اما برگزاری این اردوها می‌تواند به تعمیق باروهای مذهبی دانش‌آموزان و نسل جوان امروز و بصیرت افزایی در میان آن‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات