خبرهای داغ:
یادمان فتح المبین -رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رزمندگان در عملیات فتح‌المبین با روحیه ایثار و شهادت طلبی،قدم به قدم پیشروی و زمین‌های اشغالی را آزاد کردند.
کد خبر: ۸۸۴۰۶۲۴
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در خوزستان ،سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری»رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در یادمان شهدای عملیات غرور آفرین فتح المبین بیان داشت: عملیات فتح المبین جزو عملیات‌های موفق و تعیین کننده دفاع مقدس بود. حساسیت در این عملیات به قدری پیچیده بود که فاصله سنگرهای ما با دشمن به 20 متر رسیده بود اما رزمندگان در این عملیات با روحیه ایثار و شهادت طلبی، قدم به قدم پیشروی و زمین‌های اشغالی را آزاد کردند.

*وی در ادامه به بیان خاطره‌ای در رابطه با سردار سرخه پرداخت و گفت: یکی از رزمندگان اهل شوش به نام سردار حسن‌سرخه در این عملیات دلاوری‌های زیادی را به نمایش گذاشت. روز 29 بهمن ماه به شوش آمدیم، فرماندهان درباره لو رفتن عملیات ابهام داشتند. به نیروهای اطلاعات خطاب شد که آیا برای اطمینان از لو نرفتن عملیات می‌توانید از عراقی‌ها اسیر بگیرید. حوالی غروب عناصر اطلاعاتی برای اسیر کردن نیروهای عراقی وارد کار شدند که ساعت 10 شب یک سرباز عراقی را دستگیر کردند. این سرباز دارای یک بی‌سیم بود که رزمندگان شجاع ما او را در سنگر کمین خود دستگیر کرده بودند. در ابتدای تاریکی شب این سرباز را به شهر شوش آوردند و اطلاعات لازم را از وی دریافت کردیم. پس از دستگیری، فرماندهان فهمیدند عراق به عملیات پی برده است و طی 24 ساعت تدابیری اندیشیده شد و توسط قرارگاه‌های نصر، قدس و فتح عملیات فتح المبین آغاز شد و آن پیروزی بزرگ حاصل شد.
 
وی ادامه داد: این نمونه‌ای از رشادت و ایثاری است از آنچه که شهدا، رزمندگان و جانبازان بر جا گذاشتند و در سینه‌های ما مانده که چگونه دفاع مقدس را رقم زدند. رژیم بعثی با لشکر زرهی و ده‌ها لشکر و با پشتوانه 35 کشور جهان به کشورمان تجاوز کرد اما آمارهای بعد از جنگ نشان می‌دهد تلفات بعثی‌ها 2 برابر شهدای ما بوده است.
 
سرلشکر باقری بیان کرد: امروز ما در سرزمین‌های راهیان نور سربلندانه افتخارات شهدا را بیان می‌کنیم و در تاریخ به ثبت می‌رسانیم. امام خمینی(ره) در اوج اقتدار و محبوبیت جهانی و در زمانی که ملت‌ها به وی افتخار می‌کردند چشم از جهان فرو بست و ملت‌ها همچنان از وی به نیکی یاد می‌کنند اما در عراق که چگونه است؟ نخست اینکه ملت عراق به دلیل جنگ با برادران شیعه خود در گذشته پشیمان هستند و اینکه عاقبت صدام و رژیم بعث را نیز دیدیم.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: باید قدر انقلاب را بدانیم و مسیرهای دشوار را با درس گرفتن از شهدا طی کنیم. فرهنگ تلاش، مجاهدت و ایثار چیزی است که باید از جبهه‌ها به شهرها ببریم و در خدمت کردن به همشهری و هم‌وطن خود از آن بهره ببریم و بدانیم رزمندگان از آن بهره برده‌اند.
 
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: روزی ما در مرزهای خوزستان می‌جنگیدیم تا تنگه استراتژیک کشور را جدا نکنند و امروز رزمندگان و حامیان انقلاب و فرزندان ما در جبهه‌های سوریه، عراق ‌و یمن امنیت این ملت را برقرار می‌کنند و همه دنیا را به حیرت وا داشته‌اند. امیدواریم به هدایت شهیدان و رهبر انقلاب همه مشکلات برطرف شود. ما به آینده کشور امید داریم و امیدواریم خداوند لطف کند تا سال جاری سالی امن و آرام برای کشور ایران باشد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها