در همایش شعر ریحانه النبی و آفتاب خمین مطرح شد؛
امام جمعه شهرستان خمین با اشاره به فضایل و شخصیت والای حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت فاطمه(س) الگوی همه بشر است.
کد خبر: ۸۸۴۰۶۱۳
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ همایش شعر ریحانه النبی و آفتاب خمین همزمان با فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) با حضور بانوان شاعر برگزیده و جمعی از مسئولین شهرستانی در سالن همایش بیت تاریخی امام راحل برگزار شد.

این همایش با همکاری موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی، بیت تاریخی امام (ره) و مجتمع فرهنگی ورزشی خورشید خمین با هدف گرامیداشت فرا رسیدن میلاد دو نور برگزار شد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان خمین در این همایش با اشاره به فضایل و شخصیت والای حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س) الگوی همه بشر است. این بانوی دو عالم از شخصیت بزرگی برخوردار است که علما، مجتهدین و نخبگان در برابر عظمت شخصیت وی اظهار عجز و ناتوانی دارند.

وی افزود: خدا در قرآن از حضرت زهرا (س) تجلیل و ایشان را کوثر به معنی خیر کثیر و فراوانی نعمت خطاب می کند، یازده امام معصوم از نسل ایشان هستند و به یمن این برکت امروز جهان شیعه نورافشانی می کند و برای جهان بشریت شیعه برنامه دارد.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: شیعه امروز چیزی کم ندارد و در فکر و اخلاقیات بسیار قوی است. با مقایسه آثار و کتب شیعه و سنی می‌توان به راحتی دریافت که اعتقادات شیعه بسیار قوی است به اندازه‌ای که قابل خدشه نیست ولی اعتقادات سنی به اندازه شیعه قوی نیست.

امام جمعه خمین تصریح کرد: امام زمان(عج) که عصاره همه انبیاء است فرمودند؛«من برای خود پیشوا و الگویی برگزیدم و او فاطمه زهرا(س) است. حضرت علی (ع) با همه ویژگی‌های والایی که دارا است برای معرفی خود فرمود؛« من همسر فاطمه (س)هستم».

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز برای حضرت فاطمه(س) احترام خاصی قائل بودند تا جایی که با ورود ایشان به خانه، از او استقبال می کردند و به احترام از جا بلند می شدند و با بوسه زدن به دستان ایشان مهربانی و عطوفت را چند برابر می‌کردند.

حجت الاسلام حسینی حضرت فاطمه(س) را به نور تشبیه کرد و افزود: ما همیشه به نور نیاز داریم؛ کمال ایشان در خانه داری، همسر و فرزند داری، دفاع از اسلام و ولایت سرآمد است. وی که حاضر نبود با نامحرم یکجا بنشیند اما وقتی لازم است از اسلام و دین دفاع کند در مسجد حاضر و برای مردم سخنرانی علمی، حکیمانه، عالمانه وتاثیرگذار انجام می دهد.

لزوم تبیین شخصیت و تفکر حضرت امام خمینی(ره) در جامعه

وی در ادامه به شخصیت بزرگ امام خمینی (ره) نیز اشاره کرد و گفت: امام راحل شخصیتی است که حتی اغلب بزرگان ما نیز شناخت کامل از ایشان ندارند و مرحوم آیت الله صدر(ره) که خود مجتهد، متقی، انقلابی و روشنفکر بزرگی بود در وصف امام (ره) گفت: همانطور که ایشان در اسلام ذوب شدند ما نیز بایستی در شخصیت امام راحل ذوب شویم.

امام جمعه شهرستان خمین افزود: امام راحل دارای ویژگی بارز و بی نظیر در فقه، فلسفه و عرفان، شجاعت و تقوا بود که فرمود با قلبی و مطمئن و ضمیری امیدوار و دلی شاد دنیا را ترک می کنم، ایشان به مقام اطمینان و یقین رسیده بود و از هیچ حادثه ای احساس ترس و لرزش نداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تواضع و فروتنی امام (ره) مصداق رحماء بینهم و اشداء علی الکفار است که با یگدیگر با مهربانی رفتار کنید و نسبت به کفار سخت گیر باشید.

در ادامه همایش بانوان شاعر برگزیده شعرهای خود را قرائت کردند و از تعداد 10 نفر از آنها با اهدا لوح تقدیر شد.

همچنین به نفر از شرکت کنندگان که نام فاطمه و زهرا، روح الله و احمد داشتند به قید قرعه هدیه معنوی هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات