شلمچه و یک دنیا دلدادگی

شلمچه، مکانی است که روزی مردانی بزرگ قدم بر آن نهاده و از این زمین به ملکوت پیوسته‌اند.
کد خبر: ۸۸۴۰۵۸۱
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اینجا به راستی که بوی بهشت به مشام می‌رسد. چه زیبا گفته‌اند که شلمچه تندیس زیبای عشق است. عشق جانثاری و فدا شدن برای اسلام و پا در رکاب سالار شهیدان بودن.

اینجا کربلای ایران است، سرزمینی که آدمی حرف برای گفتن ندارد باید تنها عمل کند به آنچه که یقین دارد و باورش می‌کند. به اینکه اگر در مسیر اسلام و برای حفظ اسلام کشته شود روح بلندش به ملکوتی پرواز خواهد کرد که پروردگارش وعده کرده است.

در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران، منطقه شلمچه صحنه عملیات‌های بیت‌المقدس، رمضان، کربلای ۴، کربلای ۵، کربلای ۸ و بیت‌المقدس۷ بوده است.

شلمچه یکی از چند محور تاختن ارتش عراق به ایران بود. ارتش عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با گذر از این منطقه به سوی خرمشهر تاخت؛ اما در این میان عملیات کربلای ۵ از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه مردان بزرگی در این منطقه آسمانی شدند که هرگز یادشان از صفحه صفحه تاریخ این مرز و بوم پاک نمی‌شود.

در عید قربان سال ‌١٣٧٨ مقام معظم رهبری با حضور در جمع کاروانهای راهیان نور و در کنار هشت شهید گمنام عملیات کربلای پنج شلمچه را قطعه‌ای از بهشت نامیدند و بنا به دستور معظم له یادمان شهدای شلمچه توسط آستان مقدس رضوی در این منطقه بنا شد.

شلمچه، مکانی است که شهدا دو رکعت نماز عشق خواندند و در وصیت نامه خویش نوشتند تنها لبیک به ندای حق و عمل به تکلیف و ادای وظیفه ما را راهی میدان نبرد حق علیه باطل کرد و اینجاست که ملائکه بالهایشان را زیر پای انسان فرش می‌کنند و این تکرار یکی از همان صحنه‌هایی است که خداوند انسان را به جانشین خود پذیرفت و ملائک را در برابر انسان به تعظیم واداشت.

حال که بر این خاک پاک قدم می‌گذاری با خود می‌اندیشی چه آرزوها که در عمق یک متری از این خاک به خواب رفته است! سلام بر نماز شب‌هایی که در سنگرهای آسمانی تو آغاز و در بهشت خاتمه یافت.

چه مادرانی که چشم انتظار دیدن روی فرزند از این دنیا سفر کردند و هنوز هم که چشمانی انتظار دیدار را می‌کشند، شهدا و این تمامی آنانی که برای امنیت امروز من و امثال من از جان شیرین خود گذشتید شرمنده‌ایم و امروز بیش از هر زمان دیگری این شرمندگی بر شانه‌هایمان سنگینی می‌کند، امروز که در هر گوشه این جهان هستی صدای فریاد زنان و کودکان و مردانی به گوش می‌رسد که زیر بار ظلم قد خم کرده‌اند و تازیانه‌های زور بر تن خسته‌شان می‌نشیند.

این آرامش را که امروز در کنار خانواده‌ام دارم و شب آرام سر بر بالین می‌نهم مرهون رشادت‌ها، بزرگی‌ها، مردانگی‌ها، غیرت، شهامت، شجاعت، عشق و ... شهدا و همرزمان آنان است که هشت سال را در برابر دشمن با دستان خالی ایستادید.

تلنگری به خود می‌زنم و می گویم این شرمندگی کافی نیست بلکه تو ای زائر سرزمین نور باید بدانی پس از برگشتت رسول شهیدان خواهی بود که پیام خون پاکشان را با تمام وجود به گوش همه می‌رسانی، همه کسانی که روزی بیدار بودند ولی امروزه با تهاجم فرهنگی به خواب عمیقی فرو رفته‌اند، همه آنهایی که از ابتدای تولد تاکنون خواب بوده‌اند و کسانی که می‌خواهند از خواب غفلت آمیز بیدار شوند، تنها منتظر تلنگری هستند.

بار الها امید آنست که در پرتو انفاس قدسی ولی عصر(عج) و ولی امر زمان حضرت امام خامنه‌ای و با استعانت از خون شهدا و مجاهدتهایشان، در مسیر عمل به تکلیف قرین و توفیق روزافزون گام برداریم...

انتهای پیام/

ارسال نظرات