معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس گفت: برخی انتقاد می‌كنند كه چرا اینقدر از جبهه و شهادت حرف می‌زنیداما نمی‌دانند كه شهدا دلسردی را از جامعه می‌گیرند.
کد خبر: ۸۸۴۰۲۰۲
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، وحید جلیلی شب گذشته در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» که با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: امروز در فضای فرهنگی کشور چالش‌هایی وجود دارد. گاهی گفته می‌شود که جامعه نیاز به شادی دارد و شما چرا اینقدر از جبهه و شهادت حرف می‌زنید.

وی در پاسخ به اعتقاد چنین افرادی گفت: قرآن می‌فرماید که اگر به دنبال شادابی در جامعه هستید خط شهادت را در جامعه زنده نگه دارید چرا که اولین رزق شهدا در محضر خداوند، شادی است.
 
جلیلی ادامه داد: شهدا جامعه را به شادی و خنده دعوت می‌کنند و افسردگی و دلسردی را از جامعه می گیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ابراز داشت: جمع کثیری از هنرمندان مشهد به طور شبانه‌روزی تلاش کرده‌اند تا  نمایشگاه« مشهد دوست داشتنی» در موعد مقرر به ثمر بنشیند.
 
جلیلی ابراز کرد: این راهبرد باید کاربردی شود و باید هنرمندان و ایده‌پردازان ذیل این منظومه درخشان، استعدادها و ابتکارات خود را به نمایش بگذارند.

وی گفت: اینکه آنچه در شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی» تقدیم خانواده شهدا شده است مبتنی بر همین منظومه ریشه‌دار است.

جلیلی ادامه داد: در دهه مبارک فجر توفیق پیدا کردیم مرحله اول را با استقبال پیش بینی نشده به پایان برسانیم و چون همه تقاضا داشتند این مهم در ایام نوروز هم تکرار شود، فاز دوم نمایشگاه نیز برنامه‌ریزی شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: در این مرحله از این نمایشگاه، تاریخ مشهد در طول بیش از یک هزار سال و در حوزه‌های مختلفی از جمله هنر، ادب، حماسه، اقتصاد، خانواده و زیارت بازسازی شده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها