خبرهای داغ:
به گزارش خبرگزاری بسیج مستقر در خرمشهرحجت الاسلام شمس الدین موسوی در مراسمی که ظهر امروز در منطقه جنگی علقمه خرمشهر در سفر راهیان نور برگزار شد اظهار داشت: تن به آب خروشان و وحشی اروند رود دادن کار ساده ای نبوده و کسانی به کار زار جنگ می آیند که به درحه خاصی از باور قیامت رسیده اند
کد خبر: ۸۸۴۰۱۳۱
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج  مستقر در خرمشهر حجت الاسلام شمس الدین موسوی در مراسمی که ظهر امروز در منطقه جنگی  علقمه خرمشهر در سفر راهیان نور برگزار شد اظهار داشت:دنیا همچون مادر انسان می باشد ؟ به دنیا مشغول باشید اما دل بسته دنیا نشوید چرا که نیازهای انسان تا حدی در این دنیا است که برای رفع آن باید مشغول دنیا شود اما نیازهای اصلی انسان در این دنیا جا نگرفته است.
وی ادامه داد:بر اساس دستورات و آموزه های دینی اسلام دست انسان باید به دنیا مشغول بوده اما دل از دنیا بکند که این مسئله میسر نمی شود تا زمانی که باورهای آخرت آدمی تقویت شود.
حجت الاسلام موسوی ضمن اشاره به تقویت باورهای اخرت عنوان کرد:یکی از راههای تقویت باورهای مربوط به مسائل آخرت عقل می باشد چرا که خواسته های آدمی برگرفته از راحتی بوده و این نشان از این است که دنیا خانه بلا است و خواسته های انسان در دنیا نمی گنجد.
وی با اشاره به آیات قرآن یاد آور شد:اکثریت افراد اهل تعلق واندیشه نبوده و حس گرا یی باعث بدبختی انسانها می شود
حجت الاسلام موسوی شالی اضافه کرد:زمانی که انسان حریص دنیا می شودبالطبع نمی تواند آخرت را باور داشته باشد
وی ادامه داد:بزرگترین گناه گناهی است که انسان آن را کوچک بشمرد و کسی که توبه نمی کند به این معناست که نمی خواهد برگردد و این نشان از باور ضعیف او از برزخ و آخرت دارد.
وی ادامه داد:تعقل در جامعه ضعیف شده وحس گرایی انسان شدت پیدا کرده است ،شهدا با کارشان راه را برای باور قیامت انسانهای حس گرا باز کرده اند.
وی با اشاره به خروشان و وحشی بودن اروند رود و شهدای غواص  گفت : تن به این آب زدن کار ساده ای نبوده و کسانی به کار زار جنگ می آیند که به درجه خاصی از باور قیامت رسیده اند.
وی خاطر نشان شد:کسانی که به میدان جنگ می آیند همه به یک درجه از باور قیامت نرسیده و درجه بالای باور قیامت است که شهدا را به مقام با ارزش شهادت نائل کرده است
وی  در پایان با اشاره به میلاد بانوی دوعالم گفت :غم فاطمه س برای شیعیان علی ع است به حدی که جبرئیل برای آرام کردن دل این بانوی بزرگوار وعده پوشیدن شیعیان امت رسول الله را در صحرای محشر را دادتا فاطمه س ارام شد.
4002/پ30/ب/17
ارسال نظرات
پر بیننده ها