نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران:

ملت ایران در راهیان نور از سبک زندگی فاطمه(س) درس گرفته اند.

حضرت فاطمه (س) به عنوان اسوه و الگوی امت اسلام است و شخصیتی است که خداوند مثال و مانند آن را خلق نکرده است .
کد خبر: ۸۸۴۰۱۲۰
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
حجت الاسلام یدالله غلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاهکربلا صبح امروز در گفتگویی ضمن تبریک ولادت باسعادت صدیقه طاهره(س) و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و آغاز سال جدید گفت: حضرت فاطمه (س) به عنوان اسوه و الگوی امت اسلام است و شخصیتی است که خداوند مثال و مانند آن را خلق نکرده است.
وی افزود: وقتی از پیامبر اکرم از مقام حضرت زهرا(س) و مقایسه آن را با زن های کامله دیگر مثل حوا، آسیه و مریم می پرسند، پیامبر می فرمایند حضرت فاطمه(س) مقامشان بالاتر است چون حوا، آسیه و مریم سیده زن های زمان خودشان بودند اما فاطمه(س) سیده زنان دو عالم است؛ هم این دنیا و هم آخرت.
غلامی با اشاره به مقام حضرت زهرا(س) نزد پیامبر اکرم گفت: حضرت فاطمه(س) انسیه حوراء است، پیامبر می فرمایند حضرت زهرا(س) فرشته ای است که به صورت انسان درآمده است و چه بجا تولد چنین شخصیتی را روز زن و مادر نام گذاشتند تا الگویی شایسته برای زن های عالم باشند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: آن حضرت در عمر کوتاهش بسیار پند و اندرز برای تاریخ بشریت به جای گذاشت که امروز هر کس بخواهد راه کمال را انتخاب کند می تواند از این مادر نمونه دهر و عالم آفرینش الگو بگیرد و به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت برسد.
وی تصریح کرد: فاطمه(س) در عرصه تربیت مادری بی نظیر، در عرصه عبادت شخصی بی همتا و در خانه و خانه داری بی نظیر بود، در فهم مسائل اجتماعی و ضرورت های زمانه و دفاع از ولایت بی بدیل بود.
یدالله غلامی به ایام اعزام زائران راهیان نور به مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت: ملت ایران که در این ایام به زیارت مشاهد شهیدان و برای دیدن ایثار و فداکاری های رزمندگان اسلام به مناطق دفاع مقدس می روند از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) درس گرفتند.
وی افزود: نقل است که آن حضرت بعد از شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء و شهدای احد هر چندوقت یکبار به مزار آن شهیدان میرفت و از تربت حضرت حمزه(س) برای مهر نماز و تسبیح سجاده اش خاک برمی داشت؛ کاری که همین الان زائرین مناطق عملیاتی دفاع مقدس می کنند. برای همین اگر هم بگوییم زیارت شهدا و اماکن متبرکه که همین راهیان نور یکی از این مصادیق است، الگویی برگرفته از رفتار و سبک زندگی فاطمه زهرا(س) است به گزاف نگفتیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار