هم‌زمان با میلاد سراسر نور حضرت صدیقه کبری فاطمه اطهر(س)، رواق حضرت زهرا(س) ویژه بانوان با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۴۰۱۰۱
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اهداف طراحی این رواق بیان داشت: تبیین و تعالی هویت زن مسلمان انقلابی در عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، افزایش مشارکت و ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی ویژه بانوان زائر، نهادینه شدن سبک زندگی و سیره حضرت رضا(علیه‌السلام) برای بانوان و تعمیق، ترویج و تسهیل زیارت بانوان زائر از اهداف اصلی ایجاد این رواق می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد افزود: در رواق حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مناسب بانوان همانند مددکاری، راهنمایی و مشاوره، کانون‌های دختران، خادم یاران خانواده و بانوان رضوان برنامه‌ریزی‌ شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی و آموزشی پیش‌بینی ‌شده در رواق حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، تصریح کرد: برگزاری حلقه‌های معرفتی، کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های هنری، پایگاه‌های پایش سلامت بانوان، کتابخانه و سالن مطالعه از فعالیت‌های علمی آموزشی این رواق برای بانوان است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی و ترویجی اختصاصی این رواق، افزود: سخنرانی، مداحی و روضه‌خوانی، دفتر پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی، ادعیه خوانی و نشست‌های مناسبتی از جمله برنامه‌های تبلیغی و ترویجی این رواق است که تماماً توسط بانوان انجام می‌شود.

گنابادی نژاد ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های خدمت‌گذاران خدوم سازمان توسعه و عمران حریم حرم حضرت رضا(علیه‌السلام) در آماده‌سازی و تجهیز این رواق، به دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برگزاری برنامه‌های رواق اشاره کرد و گفت: به‌منظور ارائه خدمات متناسب بانوان و تأثیرگذاری حداکثری، بهره‌برداری از این رواق با مشارکت تمامی دستگاه های آستان قدس صورت می‌پذیرد.

وی افزود: هم‌زمان با مراسم افتتاح رواق حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) اعطای احکام رسمی بانوان خادم حرم مطهر برای اولین بار در آستان قدس رضوی و با عنایت و دستور تولیت معظم آستان قدس رضوی انجام خواهد شد.
 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان داشت: در این مراسم اولین گروه از خادمان بانوی حرم مطهر با همکار معاونت اماکن متبرکه و  مرکز امور خادمین معرفی و گزینش‌ شده‌اند احکام رسمی خود را دریافت می‌کنند.
 
گنابادی نژاد با اشاره به افتتاح مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، اظهار کرد: افتتاح مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی دیگر برنامه روز میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در آستان قدس رضوی می‌باشد.
 
وی افزود: این مرکز بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی و باهدف ترویج و تبیین هویت ذاتی بانوی مؤمن مسلمان انقلابی و تعالی بخشی به خانواده افتتاح می‌شود.
 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به برگزاری دوره آموزشی و مشاوره‌ای «مردان علوی و زنان فاطمی» با موضوع خانواده رضوی پرداخت و گفت: برنامه آموزشی و مشاوره‌ای «مردان علوی و زنان فاطمی» با موضوع خانواده رضوی و با مشارکت معاونت اماکن متبرکه و سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی و هم‌زمان با ایام میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و ایام تعطیلات عید نوروز در حرم مطهر برگزار می‌شود.
 
گنابادی نژاد افزود: در این برنامه تمامی مزدوجین سال ۹۵ به بعد می‌توانند در دوره آموزشی و مشاوره‌ای شرکت کنند و از غذای متبرکه مهمانسرای حضرت نیز بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی و مشاوره‌ای مردان علوی و زنان فاطمی با موضوع خانواده رضوی شنبه مورخ ۲۸ اسفندماه در رواق دارلکرامه با حضور ۴۰۰ زوج جوان برگزار شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها