خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: نماز جمعه بستر سازنده و بالنده و زاینده‌رود خیر و برکت برای کشور و مردم است و در حقیقت یکی از اهرم‌های قدرتمند ما در پیروزی جنگ، وجود همین نماز جمعه بود.
کد خبر: ۸۸۴۰۰۶۰
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی امروز در مراسم تجلیل از خادمان نماز جمعه در همدان با تبریک میلاد بانوی دوعالم حضرت صدیقه زهرا(س)، امام خمینی (ره) و حلول سال نو به جایگاه معنوی خادمان نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین ویژگی این افراد آن است که اهمیت کار خودشان را بدانند که اگر این گونه باشد قطعا این امر با بالندگی و سازندگی همراه خواهد بود و لاجرم این فعالیت‌ها را عاشقانه انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه این خدمت، خدمتی عاشقانه است، عنوان کرد: یکی از دلایلی که امروزه سبب می‌شود ادارات کار مردمی را آنگونه که شایسته است راه نیندازند بخشنامه‌ای بودن امور است، در حالی‌ که خدمت خادمین نماز جمعه به این مجموعه سوای این مقولات است و هرکس ارزش کار خود را بداند با عشق به این کار می‌پردازد و خدمت به نماز جمعه نیز یکی از همین موارد است.

امام جمعه همدان با اشاره به برگزاری بیش از 800 نماز جمعه در سرتاسر کشور، ارزش مکانی این فریضه را معادل تمامی دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح‌کرد: نماز جمعه بستر سازنده و بالنده و زاینده‌رود خیر و برکت برای کشور و مردم است و در حقیقت یکی از اهرم‌های قدرتمند ما در پیروزی جنگ، وجود همین نماز جمعه بود.

وی ضمن تأکید بر این امر که نماز جمعه حج فقراست، افزود: هسته مرکزی تمامی عبادات و خدمت‌ها نماز جمعه است و خادمان و مهیاسازان برگزاری این مراسم در ثواب و اجر تمامی نمازگزاران شریک هستند.

محمدی تلاش‌های پاک، خالصانه، بی‌رنگ و بی‌ریای خادمین نماز جمعه را ارج نهاد و ضمن تجلیل و گرامیداشت یاد و خاطره ائمه جمعه پیشین همدان بیان کرد: مهمترین مؤلفه خادمان نماز جمعه همدان خدمت بی‌ریا و بی‌رنگ به مردم است که فارغ از همه مناصب و جایگاه‌های دنیوی انجام می‌گیرد.

*نماز جمعه یک مرکز ثقل غیرقابل انکار در شهر همدان

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه همدان نیز ضمن بیان گزارشی از یکسال فعالیت ستاد و خادمین این مجموعه اظهار داشت: در طول برگزاری 52 نماز جمعه شهر همدان در حسینیه امام خمینی(ره) در سال بیش از 200 خادم خواهر و به همین تعداد خادم برادر بدون هیچ گونه چشم داشت مشغول آماده‌سازی و مهیا کردن شرایط برای اقامه نماز هستند که این تلاش قابل تقدیر و تجلیل است.

حجت الاسلام عباس اسماعیلی با بیان اینکه این مراسم در راستای تجلیل و تکریم از زحمات این عزیزان برگزار شده و فقط ترجمان گوشه‌ای از قدرشناسی ما نسبت به زحمات این عزیزان است، گفت: بسیاری از این خادمین سال‌های متمادی (بیش از 30 سال) است که به این خدمت مشغول هستند و امروز ما یاد و خاطره برخی از ایشان را که دیگر در میان مانیستند را نیز گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به نقش و جایگاه نماز جمعه ‌در تبلور حرکت‌های ملی و مذهبی تصریح کرد: نماز جمعه نه تنها یک مرکز عبادی بلکه در اصل یک کانون فرهنگی است که سالانه با برگزاری بیش از 150 برنامه در حوزه های مختلف فرهنگی، دینی و ملی و اکنون به یک مرکز ثقل غیرقابل انکار در شهر همدان مبدل شده و می‌رود تا به معنای واقعی به قرارگاه ایمان و بصیرتی که مدنظر رهبر انقلاب است، نزدیک و نزدیکتر شود.

در پایان این مراسم هدایایی به رسم یاد بود به تمام خادمان اهدا و از تلاش های یکساله آنان قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات