خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی در سازمان برنامه و بودجه استان:

فقدان سازمان برنامه و بودجه بخش عمده مشکلات گذشته

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر می خواهید مملکتی را از بین ببرید، باید سازمان برنامه و بودجه را حذف کنید، گفت: بخش عمده ای از مشکلات گذشته ناشی از فقدان سازمان برنامه و بودجه بود.
کد خبر: ۸۸۴۰۰۳۸
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان، اسماعیل جبارزاده در حاشیه بازدید از سازمان برنامه و بودجه استان و در دیدار با رئیس و پرسنل این سازمان اظهار داشت: خوشحالم که سازمان کم کم به سمت انضباط مالی و بودجه ای و کار کارشناسی که رسالت اصلی آن است حرکت می کند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی پولی که در اختیار داریم بیت المال به شمار می رود و صرف آن مسئولیت سنگینی است، افزود: باید دقت شود این بیت المال در محل های درستی هزینه شود؛ منابع را به سمت و سوی درست هدایت کنیم و به اثربخشی صرف اعتبارات توجه کنیم.

جبارزاده ابراز داشت: خوشحالیم که در این وانفسای کمبود اعتبارات توانستیم کارهای مهمی انجام دهیم و انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه همانند گذشته به همه امور کشور اشراف کامل داشته باشد تا جامعه را به سمت اهداف توسعه‌ای رهنمون شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پراکنده کردن شمار زیادی از کارشناسان خبره سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: ما باید همان سازمان مدیریت و برنامه ریزی(برنامه و بودجه) مجددا را احیا کنیم؛ سازمانی که به همه بخش‌ها و دستگاه‌ها اشراف کامل داشته باشد.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: دولت در وضعیت خاصی کشور را تحویل گرفت و به هر صورت امورات اداره شد؛ امیدواریم سازمان برنامه و بودجه هم به رسالت گذشته خود با رویکرد به روزتر و علمی تر دست یابد.

این مسئول با قدردانی از تلاش یکساله سازمان در راه‌اندازی و اداره دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اذعان داشت: در بسیاری از شاخص‌ها از اهداف تعیین شده فراتر رفتیم که نتیجه تلاش تک تک دستگاه‌ها و تعامل و همکاری مطلوب آن ها با هم بود.

جبارزاده یادآور شد: ما برای تدوین سند تدبیر توسعه استان آذربایجان شرقی خیلی زحمت کشیده‌ایم و در نتیجه قدر و ارزش آن را بیشتر از دیگران می دانیم؛ حال به ثمر نشستن این سند را به همکارانمان در سازمان برنامه و بودجه می سپارم که بیشترین سهم را در تدوین آن به عهده گرفتند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در سال 95 بیشتر درگیر اقتصاد مقاومتی بودیم که این موضوع به معنای فراموشی سند تدبیر توسعه نبود؛ به هر حال می توان ادعا کرد: بیش از 90 درصد اهداف و ماموریت‌های اقتصاد مقاومتی در سند تدبیرتوسعه استان گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه احساس می کنم در سال 96 نیز مقام معظم رهبری تداوم برنامه‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی را خواستار خواهندد شد، افزود: ما نیز تداوم برنامه‌های سند تدبیر را که در واقع نسخه عملیاتی سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است، در دستور کار خود در سال 96 قرار خواهیم داد.

این مسئول تاکید کرد: امید.اریم حرکتی که در راستای اجرای اهداف سند تدبیر توسعه آغاز شده به انضباط مالی و پولی بیانجامد و ما تلاش می‌کنیم سازمان برنامه و بودجه را به وضعی برسانیم که در توسعه متوازن استان نقش مورد انتظار خود را ایفا کند.

جبارزاده با بیان اینکه سند تدبیر توسعه نوعی آمایش سرزمینی است، اضافه کرد: اعتقاد داریم که اگر خودمان امور را بومی سازی کنیم، ماندگاری آن بیشتر از آیین نامه‌های ابلاغی خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها