خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی کلان شهر تبریز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه مجموع بودجه سال آینده شهرداری تبریز 20هزار و 600میلیارد ریال است، گفت: این بودجه در بخش های مختلف و شهرداری های مناطق 12گانه تبریز هزینه خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۹۹۹۰
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهرام دبیری اولویت های برجسته قانون بودجه سال 1396 شهرداری تبریز را توجه به خرید اتوبوس های برقی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا، خط یک قطار شهری و مسیرگشائی ها در مناطق مختلف شهر عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در سال آینده طرح های مختلف مسیرگشائی در سطح شهر اجرا می شود، بیان کرد: برای اجرای این مسیرگشایی ها سه هزار و 200 میلیارد ریال با استفاده از اموال شهرداری به تصویب رسیده است تا fتواند حجم قابل توجهی از مشکلات محلات قدیمی تبریز را حل کند.
دبیری در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های مختلفی برای تبریز 2018، آن را از اهداف مهم بودجه سال 96 دانست و افزود: ساماندهی و مرمت اماکن تاریخی و باستانی همچون بازار تاریخی، مقبره الاشعرا، مسجد کبود و میدان صاحب الامر از برنامه های اصلی در این خصوص است.

وی در ادامه از اختصاص یکهزار میلیارد ریال برای دیون معوقه شهرداری خبر داد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه به خاطر مشکلات درآمدی سالجاری هیچ مبلغی در این خصوص در قانون بودجه شهرداری وجود نداشت، شورا با پیگیری این موضوع ردیف مستقلی برای آن در نظر گرفت.

دبیری در بخش دیگر سخنان خود در خصوص فراز و نشیب هایی که شورای اسلامی در سال اخیر داشت، گفت: چنین فراز و نشیب هایی مختص شورا نیست و در همه نهادها شاهد چنین اتفاق هایی هستیم.

وی ادامه داد: اگر در شورا عده ای خطا و تخلف کردند نباید خطای آن ها را به دیگر اعضای شورا نیز تعمیم داد چراکه هر فردی پاسخگوی اعمال خود است و بر اساس آن نمی توان گفت شورا خوب کار نکرده است.

دبیری خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم چنین خطاهایی اتفاق نیفتد و اگر خطایی باشد مردم حق دارند گلایه کنند چراکه به عنوان نماینده مردم امانتدار رای آن ها هستیم.

 

وی در جواب سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وزن و ترکیب شورا متناسب با تاریخ و شان و قامت تبریز و اینکه مردم و توسعه شهر دغدغه اصلی شورا باشد، گفت: سوال به جایی است و برای رسیدن به آن باید نخست معیارهای شرکت افراد در شورای شهر تغییر یابد تا افراد باتجربه و دارای سابقه برای حضور در شورا نامزد شوند.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر تبریز اضافه کرد: برای رسیدن به هدف باید مردم نیز در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشند و افرادی را انتخاب کنند که امتحان خود را پس داده اند بنابارین مردم باید به عملکرد افراد رای بدهند.

ارسال نظرات